Yoga Guru Ramdev, Patanjali’nin 5 Yılda Rs 1 Lakh Crore Ciro Hedeflediğini Söyledi

Beykozlu

New member
Baba Ramdev, Patanjali Group’un önümüzdeki beş yıl içinde Rs 1 lakh crore ciro elde etmek istediğini söyledi.


Yeni Delhi:

Lideri Baba Ramdev bugün yaptığı açıklamada, Patanjali Group’un farklı tekliflerle tüketicilerin tüm kesimlerine erişimini genişleterek önümüzdeki beş yıl içinde Rs 1 lakh crore ciro elde etmeyi planladığını söyledi.

Grup şirketi Patanjali Foods (önceden Ruchi Soya) da önümüzdeki beş yıl içinde 45.000-50.000 Rs crore ciro hedefi belirleyerek bu dönüm noktasına ulaşılmasında önemli bir rol oynamak istiyor.

Patanjali Foods, portföy primlendirme stratejisinin bir parçası olarak, nutrasötikler, sağlıklı bisküviler, Nutrela darı bazlı tahıllar ve kuru meyvelerde yeni bir dizi teklif sundu.

Ramdev bir basın toplantısında konuşurken, “Patanjali Group’un cirosunu önümüzdeki 5 yıl içinde Rs 1 lakh crore’a ve borsaya kayıtlı şirketimiz olan Patanjali Foods’un cirosunu 50.000 crore’a çıkarmak vizyonumuzdur.”

Patanjali, iç pazarda çok uluslu şirketlere meydan okuyarak Hindistan’da kendine güvenmeye odaklandığını belirterek, “Bugün hala önümüzde olan Unilever dışında tüm ÇUŞ’ları geride bıraktık” dedi.

“Yirmi yıl önce, Patanjali’nin cirosu 10.000 Rs’ye ulaşacak dediğimde, o zamanlar birçok kişi Baba’nın kendine aşırı güvendiğini düşünmüştü. Sonra, Patanjali’nin 20.000 Rs ciro elde etme ve diğerleriyle rekabet etme hedefinden bahsettiğimde tekrar ediyorum. Unilever gibi bazıları bizden sınırlarımız dahilinde olmamızı istedi. Bugün gururla söylüyorum ki Patanjali grubunun cirosu 45.000 Rs crore seviyesine ulaştı” dedi.

Ramdev, grubun Patanjali Ayurved aracılığıyla kitlelere uygun fiyatlı çeşitli ürünler sunduğunu ve şimdi de Patanjali Foods tarafından sunulan premium ürünler aracılığıyla “gelişmekte olan üst orta sınıfa” dokunmaya çalıştığını söyledi.

Küresel düzeyde de, Patanjali’nin 200 ülkede yaklaşık 200 crore kişiye ulaşan erişimiyle FMCG segmentinde lider bir şirket olma yolunda ilerlediğini söyledi.

“Hindistan’da 70 crore kişiye ulaştık ve 100 crore’den fazla kişiye ulaşmayı hedefliyoruz. Bunun için çeşitli hazırlıklar yapıyoruz. Kitlelere ulaştık ve premium ürünlerimizle üst orta sınıfa hitap etmek istiyoruz. soya parçaları, kaliteli yağ ve diğer Nutrela ürünleri” dedi.

Patanjali Foods CEO’su Sanjeev Asthana, şirketin şu anda 31.000 Rupi ciroya sahip olduğunu söyledi.

Ürünlerin lansmanı sırasında PTI’ye “Önümüzdeki beş yıl içinde beklentimiz 45.000 Rs ile 50.000 Rs crore arasında gitmesi” dedi.

Ayrıca, “Hedefimiz, sahip olduğumuz mevcut değer teklifinin yaklaşık yüzde 5 ila yüzde 10’unun premium ürünlerden gelmesidir” dedi. Asthana, şirketin Nutrela’yı hem değere hem de birinci sınıf bir teklife sahip bir şemsiye tüketici iş oryantasyonu olarak inşa ettiğini söyledi.

Bisküvi konusunda, şirketin 1.200 Rs crore gelir elde ettiğini söyledi.

“Bu yıl hedefimiz 1.500 Rs crore’nin yukarısı. Bu hedefe ulaşacağımızdan oldukça eminiz. İleride, payımızın daha büyük bir kısmı değere gelecek ve önemli bir kısmı da gelecek. Patanjali’nin temsil ettiği hiçbir şeyi sulandırmadan daha sağlıklı seçenekler sunduğumuz premium.”

()
 
Üst