Şoförsüz park sisteminin ticari kullanması onaylandı

Beykozlu

New member
Bosch ve Mercedes-Benz otonom sürüş yolunda değerli bir dönüm noktasına ulaştı. Almanya Federal Motorlu Nakliyat Kurumu (KBA), Stuttgart Havalimanı’nda APCOA tarafınca işletilen P6 otoparkında kullanılmak üzere yüksek düzeyde otonom park sistemini onayladı. bu biçimdece otopark, dünyada ticari kullanım emelli resmi olarak onaylanacak dünyadaki birinci SAE Düzey 41 yüksek düzeyde otonom şoförsüz park fonksiyonu olma özelliğini kazandı. Otonom sürüşün teknolojik gelişimi, geleceğin mobilitesinde değerli bir rol oynuyor. Araç ve altyapının sürüş ve manevrayı devralması ile şoförler, dar otoparklarda park yeri aramak ve hareket yapmak için harcanan vakit yerine dikkatlerini diğer şeylere yöneltebilecek.

Mercedes-Benz Group AG İdare Heyeti Üyesi ve Geliştirme ve Satın Almadan Sorumlu Baş Teknoloji Sorumlusu Markus Schäfer, “Teknoloji ortağımız Bosch ile bir arada geliştirilen yüksek düzeyde otonom ve şoförsüz park fonksiyonumuzun müşterilerin kullanmasına yönelik dünyanın birinci onayı, inovasyon liderliği ile ‘Alman Yapımı’ sözünün el ele gittiğini gösteriyor. Drive Pilot Düzey 3 sistemimizin pazara sunulmasının akabinde, bu yıl Intelligent Park Pilot servisimizle park etme için yakında bir Düzey 4 sistemi sunacağız. Müşterilerimize süratle gelişen teknolojinin ömrü nasıl kolaylaştırabileceğini ve kıymetli vakti nasıl geri kazanabileceğini gerçek manada gösteriyoruz” dedi.

Bosch İdare Heyeti Üyesi ve Mobilite Tahlilleri İş Dalı Lideri Dr. Markus Heyn, “Sürücüsüz park etme, otonom mobilitenin kıymetli bir kesimidir. Ortağımız Mercedes-Benz ile birlikte geliştirdiğimiz yüksek düzey otonom park etme sistemi, bu geliştirme yolunda ne kadar ilerlediğimizi gösteriyor. Günlük otonom sürüş, şoförsüz park etme ile başlayacak. Bosch, en başından beri otoparklardaki altyapıyı akıllı hale getirme yaklaşımını benimsedi. Bu niçinle bu alanda standartlar belirledik. Gelecekte hedefimiz, giderek daha fazla sayıda otoparkı gerekli altyapı teknolojisiyle donatmaktır ve önümüzdeki birkaç yıl ortasında dünya genelinde yüzlerce otopark yapmayı planlıyoruz” diye konuştu.

Apcoa Parking Group İdare Konseyi Üyesi ve Ticaretten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Frank van der Sant, “Bosch, Mercedes-Benz ve Stuttgart Havalimanı’ndaki iş ortaklarımızla birlikte şoförsüz ve temassız park etme konusunda başarılı bir biçimde ağa bağlı bir sistem geliştirdiğimiz için son derece memnunuz. Dijital platformumuz Apcoa Flow; rezervasyon yapmak, otoparka temassız erişim sağlamak ve garajda kalma fiyatını otomatik olarak faturalandırmak için kullanılabilir. Müşterilerimiz için bu, planlama mutlaklığı, neredeyse hiç vakit kaybı olmaması, kısa uzaklıklar ve temassız ve nakitsiz park etme süreci ile ilgili kolaylık açısından büyük bir yarar manasına geliyor” dedi.

Stuttgart Havalimanı’nı işleten Flughafen Stuttgart GmbH’nin idare sözcüsü Walter Schoefer, “Bu global gala için havalimanı olarak STR’nin seçilmesinden gurur duyuyoruz. Bu proje bölgemizin ne kadar yenilikçi olduğunu gösteriyor. Otonom Vale Park servisi, bilhassa aceleleri olduğunda ve arabalarını süratlice havaalanına park etmek istediklerinde uçak yolcularımızın konforunu ve rahatlığını artırıyor ve vakitten tasarruf etmelerini sağlıyor” dedi.

Sürücüsüz park etmenin gerisindeki teknoloji

Sadece akıllı telefonda bulunan bir uygulamaya basarak arabası otoparka sokmak, otoparktan çıkarmak ve park yerine göndermek – Otonom Vale Park servisinin bir şoföre muhtaçlığı yok. Şoför, artan vaktini pahalandırmak için otoparktan ayrıldığında, araç belirlenen alana kendisi sarfiyat ve park eder. çabucak sonrasında araç, alım noktasına büsbütün tıpkı biçimde geri dönüyor. Bu süreç, Bosch tarafınca sağlanan ve otoparka kurulan akıllı otopark altyapısı ve Mercedes-Benz otomotiv teknolojisi içindeki etkileşime dayanıyor. Otoparktaki Bosch sensörleri, sürüş koridorunu ve etrafını izler ve aracı yönlendirmek için gerekli olan ayrıntıları sağlıyor. Araçtaki teknoloji, altyapıdan aldığı ayrıntıları sürüş hareketlerine dönüştürüyor. bu biçimdece araç, otoparkın katları içinde geçiş yapmak için rampalardan kendi kendine üst çıkabiliyor ve aşağı inebiliyor. Altyapı sensörleri bir mahzur algıladığında araç fren yapıyor ve inançlı bir biçimde büsbütün duruyor. Lakin rota temizlendikten daha sonra yoluna devam ediyor.

2019’da Bosch ve Mercedes-Benz, Stuttgart’taki Mercedes-Benz Müzesi’nin kapalı otoparkının günlük operasyonlarında geliştirme araçlarını insan nezareti olmadan kullanarak Otonom Vale Parkını işletmek için dünyanın birinci özel müsaadesini aldı. Şu anda verilen onay, bunun ötesine geçerek, Stuttgart Havalimanı’ndaki P6 otoparkında özel araçlarla ticari işletmeye müsaade veriyor. Onayın desteği, Temmuz 2021’de Almanya’da yürürlüğe giren ve motorlu taşıtlar için SAE Düzey 4¹ uyarınca şoförsüz sürüşe müsaade veren bir kanundur (BMDV – Almanya otonom sürüşte dünya başkanı olacak). Bu kanunun otopark sistemine uygulanması, Almanya Federal Dijital ve Ulaştırma Bakanlığı (BMDV) ve KBA ile yakın uyum içerisinde hayata geçirildi. 20 Mayıs 2022’de Alman parlamentosunun üst meclisinden geçen AFGBV (otonom sürüş direktifi), Düzey 4 araçların karşılaması gereken Alman karayolu trafik kanunu kriterlerini açıkça belirtiyor.

Şirketler, şoförsüz park hizmetini Stuttgart Havalimanı’ndaki Apcoa P6 otoparkında kademeli olarak devreye almayı planlıyor. Kullanıma sunulduğu günden itibaren, Temmuz 2022’den bu yana üretilen ve “Mercedes me connect”in bir modülü olarak Intelligent Park Pilot 2 servisine sahip olan ve bu hizmeti etkinleştiren araç çeşitlerinde S-Serisi ve EQS modellerine sahip birinci müşteriler, P6 otoparkında bu fonksiyonu kullanabilecek. Şoförler evvelinde park yeri ayırtmak için “Mercedes me” uygulamasını kullandıklarında, araçlarını evvelinde belirlenmiş bir iniş alanına bırakabiliyorlar. Tüm yolcular araçtan indikten daha sonra uygulama park hareketini başlatıyor. Park sistemi, rezerve edilen park yerine giden yolun açık olup olmadığını ve öteki tüm teknik ihtiyaçların karşılanıp karşılanmadığını denetim ediyor. İhtiyaçların uygun olması halinde şoförler, uygulamada akıllı altyapının aracın denetimini ele aldığını onaylayan bir bildirim alıyor. sonrasındasında otoparktan ayrılabiliyorlar. Araç otomatik olarak çalışır ve park yerine kendi yolunu buluyor. Şoför, arabasını kapalı otoparktan almak istediğinde, akıllı telefon komutuyla arabası çağırabiliyor. daha sonrasında araçlar, evvelde belirlenmiş bir alım noktasına yanlışsız kendisi geliyor.
 
Üst