Lamborghini, Hindistan’da Büyüme İçin Kademe I, Kademe II Şehirlere Bakıyor

Beykozlu

New member
Lamborghini, Hindistan operasyonlarına 2007 yılında başladı.


Yeni Delhi:

Üst düzey bir şirket yetkilisine göre, Hindistan’ın en iyi şehirlerinde varlık gösteren İtalyan otomobil üreticisi Automobili Lamborghini, ek hacimler elde etmek için şimdi daha küçük merkezlerdeki müşterilere bakıyor.

Süper spor otomobil üreticisi, ülkenin ekonomik büyümesi, birinci nesil girişimcilerin yükselişi ve gelecekteki ticari büyümeyi hızlandırmak için büyük ölçekli yol altyapısı geliştirme konusunda iyimser.

Lamborghini Hindistan Başkanı Sharad Agarwal, PTI ile bir etkileşimde birkaç yıl önce talebin büyük ölçüde büyük şehirlerde ve metropollerde yoğunlaştığını, ancak şimdi iyice dağıldığını söyledi.

“Bir program başlattık ve 100 şehirde olası müşterilere ulaştık. Bugün Hindistan’da bir Lamborghini sahibi bulabileceğiniz 50 şehrimiz var ve bu Seviye I ve Seviye II şehirler artık işin yüzde 25’inden fazlasına katkıda bulunuyor. Yani Bu şehirler bizim için çok önemli hale geliyor” dedi.

Lamborghini, Hindistan operasyonlarına 2007’de başladı. Geçen yıl Hindistan’da 92 adet sattı ve 2021’de 69 adede göre yüzde 33’lük bir büyüme kaydetti.

İtalyan marka, ülkede üç model satıyor — premium SUV Urus ve iki süper spor otomobil Huracan Tecnica ve Aventador, 3 crore Rs’den başlayan fiyatlarla.

Bay Agarwal, talebin oldukça dağılmış olması nedeniyle şirketin artık Amritsar, Shillong, Lucknow, Udupi ve Ajmer gibi yerlerde müşterileri olduğunu belirtti.

“Yani bu sadece büyük şehirlerle sınırlı değil.. Birinci nesil girişimcilerin çoğu satın alıyor, sonra gelen ve satın alan kadınlar var.. Daha önce arabalarımızı üçüncü veya dördüncü nesil girişimciler alıyordu” dedi.

Lüks spor hizmet aracı Urus’un, toplam satışların yüzde 60’ını oluşturan ülkede başı çektiğini söyledi.

Agarwal, Urus alıcılarının yüzde 80’inden fazlasının ilk kez Lamborghini sahibi olduğunu belirtti.

Ayrıca, Urus alıcılarının yüzde 10’u da devam edip bir Lamborghini spor araba satın aldı, dedi.

Agarwal, “Ülke manzarasına bakarsak, zenginlik büyük şehirlerle sınırlı değil. Genel senaryo değişiyor, insanlar dünyayı dolaşıyorlar ve kendilerini aynı yaşam tarzıyla ödüllendirmek istiyorlar” dedi.

Hindistan, halihazırda İtalyan markası için en büyük pazarlardan biri ve ülkenin önümüzdeki günlerde büyük bir büyüme potansiyeline sahip olduğunu da sözlerine ekledi.

“Ülkedeki milyarder sayısının şu anki durumuna bakın… Ayrıca ülkede gelişen altyapı türleri, yapılan otobanların sayısı.. yeni yarış pistleri geliyor.. Yani genel olarak bakarsak tüm manzarada Hindistan’ın büyümek için muazzam bir alanı var …” dedi Bay Agarwal.

Şirketin, mevcut sipariş defteriyle 18 ayı aşan bekleme süresiyle Hindistan pazarı için daha fazla birim için genel merkezle düzenli iletişim halinde olduğunu kaydetti.

Agarwal, “Talebimizi her zaman genel merkeze iletiyoruz çünkü 18 aylık bekleme süresinin oldukça uzun olduğunu görürsünüz. Bu nedenle, her zaman bekleme süresi ile tedarik arasında bir denge bulmaya çalışıyoruz” dedi.

Ayrıca şunları söyledi: “Lamborghini özel bir marka, bu yüzden rakamların peşinden koşmuyoruz, müşterilerimiz için doğru deneyimi kovalıyoruz, bu yüzden bunun her zaman zor bir denge olduğunu düşünüyorum. Genel merkeze her zaman nasıl daha fazlasını ve nasıl elde edebileceğimizi sorup duruyoruz.” bekleme süresini biraz azaltabiliriz.”

Bay Agarwal, şirketin odağının işi tutarlı bir şekilde büyütmeye ve müşterilere harika bir deneyim sunmaya devam ettiğini söyledi.

“Bunu yaparak, piyasada uzun vadeli güçlü bir geleceğimiz var” diye ekledi.

Küresel olarak Lamborghini, geçen yıl 2021’e göre yüzde 10’luk bir büyümeyle 9.300’den fazla otomobil teslim etti.

()


Günün Öne Çıkan Videosu



Piyasalar, 2023’ün En Büyük Tek Günlük Kazanımını Açıkladı
 
Üst