Jaguar Land Rover, 2030 Yılına Kadar Hindistan’da 8 Akülü Elektrikli Aracı Piyasaya Sürmeyi Planlıyor

Beykozlu

New member
Şirket şu anda ülkede Jaguar I-Pace adında bir elektrikli model satıyor.


Yeni Delhi:

Üst düzey bir şirket yöneticisine göre, Tata Motors’a ait Jaguar Land Rover (JLR), 2030 yılına kadar Hindistan’da sekiz akülü elektrikli aracı (BEV) piyasaya sürmeyi hedefliyor.

Şirket şu anda ülkede Jaguar I-Pace adında bir elektrikli model satıyor.

JLR Baş Ticari Sorumlusu Lennard Hoornik, PTI ile etkileşimde bulunarak otomobil üreticisinin önümüzdeki yıl Hindistan pazarı için Range Rover BEV siparişlerini almaya başlayacağını ve teslimatların 2025’te başlamasının beklendiğini söyledi.

“Bu on yılın sonuna kadar Hindistan’da en az 8 BEV’yi piyasaya sürmeyi planlıyoruz” dedi.

2008’den bu yana Tata Motors’un yüzde yüz iştiraki olan İngiliz otomobil üreticisi, 2039 yılına kadar küresel olarak net sıfır karbonlu bir işletme olmayı hedefliyor.

Hindistan pazarını otomobil üreticisi için “büyük bir stratejik öncelik” olarak nitelendiren Hoornik, konu elektrikli mobiliteye geçiş olduğunda ülkenin doğru yolda olduğunu kaydetti.

İlk aşamada sübvansiyon desteğinin, doğru miktarda şarj altyapısının kurulmasının ve harika bir ürüne (EV) sahip olmanın, ülkede elektrikli otomobillerin benimsenmesini teşvik edecek temel unsurlardan bazıları olduğunu söyledi.

Hoornik, dünyanın dört bir yanındaki hükümetlerin sübvansiyonlar sunarak elektrikli arabalara bir miktar başlangıç yapmaya çalıştıklarını kaydetti.

Sübvansiyonların Hindistan’daki EV satışlarının büyümesine de yardımcı olup olamayacağı sorulduğunda, “Sanırım bu tür bir dönüşümü (elektrikli arabalara) başlatmanın (sübvansiyonun) çok önemli olduğunu düşünüyorum” dedi.

Hoornik, elektrikli otomobillerin benimsenmesini teşvik etmede uygun fiyatlılığın kritik bir faktör olduğunu söyledi.

“..Piller ucuz değil…Yani eğer hızlandırmak için yapabileceğimiz bir şey varsa..belli bir yüzdeyi aştığınızda (elektrikli araç satışları) her şey yolunda gidiyor gibi görünüyor..başlangıç bence oldukça önemli, ” belirtti.

Şirketin ülkedeki genel yol haritasını detaylandıran Hoornik, şirketin Hindistan pazarında güçlü olan Range Rover, Range Rover Sport ve Defender markalarını genişletmeyi hedeflediğini söyledi.

“Artık bu ailelerde bir dizi yeni ürün çıkarıyoruz. Bazı özel sürümler olacak, ancak aynı zamanda yavaş yavaş elektrifikasyona doğru ilerliyoruz” dedi.

Hoornik, otomobil üreticisinin Jaguar, Range Rover, Discovery ve Defender olmak üzere dört markası için bireysel büyüme stratejileri oluşturmayı planladığını söyledi.

Bu markaların her birinin kendi büyüme stratejisine, perakende ortamına ve kendi kitlesine sahip olması gerektiğini belirtti.

Hoornik, “Bu kadar büyük ve çok çeşitliliğe sahip bir ülkede, her markanın oynayacağı bir rol olduğunu düşünüyorum” dedi.

Bu mali yılın Nisan-Haziran döneminde şirketin Hindistan’daki satışlarının yüzde 100’ün üzerinde arttığını ve otomobil üreticisinin bu ivmeyi mali yılın geri kalanında da sürdürmeyi beklediğini belirtti.

“Sipariş bankamızı büyütmemiz de önemli… aynı zaman diliminde (ilk çeyrek) yaklaşık yüzde 50’den fazla büyüdü…burada bizim için parlak (gelecek) göründüğü çok açık.” Hornik dedi.

JLR’nin Tata Grubunun bir parçası olmasının, genel nüfusun çeşitlendirilmiş holdinge olan güven denklemi nedeniyle çok olumlu bir faktör olduğunu belirtti.

Hoornik, JLR’nin Hindistan’daki genel lüks otomobil pazarının büyümesi konusunda oldukça olumlu bir bakış açısına sahip olduğunu belirtti.

Kendisi, yüksek GSYH büyüme oranı, genç nüfus ve karayolu altyapısının hızlı gelişiminin, sektörün gelecekte büyümesi için iyiye işaret eden faktörlerden bazıları olduğunu belirtti.

Hoornik, “Hindistan’ın enerjisindeki pozitiflik bunu sürdürecek” dedi.

Bu yılın başlarında Tata Group, Jaguar Land Rover’ın yanı sıra diğer üreticiler için pil üretecek amiral gemisi fabrikası kurmak üzere 4 milyar sterlinlik yatırım yapacağını duyurdu.

Grup, dev fabrika için İspanya’daki rakip lokasyon yerine güneybatı İngiltere’deki Somerset’teki Bridgwater’ı seçti.

40 GWh’lik gigafabrika, Avrupa’nın en büyüklerinden biri olacak ve Tata’nın Hindistan dışındaki ilk fabrikası olacak.

JLR’nin Range Rover, Defender, Discovery ve Jaguar markaları da dahil olmak üzere gelecekteki akülü elektrikli modellerine tedarik sağlayacak ve diğer otomobil üreticilerine de tedarik sağlama potansiyeline sahip olacak.

Yeni gigafabrikada üretimin 2026 yılında başlaması planlanıyor. PTI MSS SHW ANU ANU

(Başlık dışında bu hikaye Haberler personeli tarafından düzenlenmemiştir ve ortak bir yayından yayınlanmıştır.)
 
Üst