Honda, Hindistan’da Şansı Canlandırmak İstiyor, 2030’a Kadar 5 Yeni SUV Piyasaya Sürecek

Beykozlu

New member
Honda, Hindistan binek araç pazarındaki varlığını güçlendirmek istiyor. (temsili)


Yeni Delhi:

Üst düzey bir şirket yetkilisine göre Japon otomobil devi Honda, ülkedeki servetini canlandırmaya çalışırken 2030 yılına kadar Hindistan’da tamamen elektrikli bir model de dahil olmak üzere beş yeni SUV piyasaya sürmeyi planlıyor.

Salı günü şirket, Hyundai Creta, Kia Seltos ve Maruti Suzuki’nin Grand Vitara’sını devralacak olan küresel orta boy SUV Elevate’i Hindistan’da tanıttı.

Elevate’in tamamen elektrikli versiyonu üç yıl içinde piyasaya sürülecek. Otomobil üreticisi Elevate’i bayram sezonuna denk gelecek şekilde önümüzdeki birkaç ay içinde piyasaya sürmeyi planlıyor.

Honda Cars Hindistan Başkanı ve CEO’su Takuya Tsumura, burada bir röportajda PTI’ye “Elevate dahil, 2030 yılına kadar beş SUV piyasaya sürmeyi planlıyoruz. Yani bu bizim boru hattımız” dedi.

Elevate ile Honda, şu anda City ve Amaze sedan modelleriyle temsil edildiği Hindistan binek araç pazarındaki varlığını güçlendirmeyi ve hızla büyüyen SUV segmentine girmeyi hedefliyor.

Şu anda sedanların genel PV pazarının neredeyse yüzde 10’unu oluşturduğunu ve Honda’nın bu segmentteki katılımının sınırlı olduğunu söyledi.

Sedanlar City ve Amaze pazarın bu yüzde 10’luk kısmında iyi durumdayken, Tsumura, “Öte yandan, büyüyen pazarda SUV’ler yüzde 40’tan fazla paya sahip ve segment yıldan yıla büyüyor. Genel pazarın yüzde 50’sine katılabileceğimiz için yeni SUV bizim için çok önemli olacak…” İleriye dönük olarak, Elevate’in Honda’nın Hindistan’daki “ana akım” ürünü olacağını ve aşağıdaki modellerin premium segmentte oynayacağını söyledi. bölüm. Elevate, gelişmiş sürücü destek sistemi (ADAS) gibi aktif ve pasif güvenlik teknolojileriyle birlikte gelir.

Hindistan lansmanının yapılacağı ilk pazar olacak ve Honda, model için bir ihracat merkezi olarak operasyonlarını burada yapmayı hedefliyor. Honda’nın Hindistan’daki elektrikli araçlar (EV) planları sorulduğunda Tsumura, şirketin Elevate platformuna dayalı tamamen elektrikli bir SUV planladığını söyledi.

Honda’nın Elevate için doğrudan akülü elektrikli araca geçmeye karar verdiğini ve bu nedenle modelin hibrit bir versiyonu olmayacağını sözlerine ekledi “Üç yıl içinde tanıtmayı planlıyoruz.”

Yeni modellere yapılan yatırımlar ve EV’nin yerel üretimine yönelik hazırlıklar sorulduğunda, bunun devam eden bir çalışma olduğunu söyleyerek yorum yapmaktan kaçındı. Tsumura, yeni SUV’nin dünya çapında çeşitli coğrafyalara ihraç edileceğini söyledi.

Bir zamanlar Hindistan PV pazarında önemli bir oyuncu olan Honda Cars India, son birkaç yılda Kia gibi yeni girenlerin satışlarda onu geçmesiyle hiyerarşide aşağı kaydı.

Araçları için talep olmaması nedeniyle şirket, Greater Noida fabrikasında üretimin durdurulması ve çalışanlara gönüllü emeklilik planları sunulması da dahil olmak üzere organizasyonel yeniden yapılanma sürecinden geçti. Rajasthan’daki Tapukara fabrikasından araçları piyasaya sürüyor.

Şirket şimdi Hindistan’da yenilenmiş bir güçle yeni bir yolculuğa bakıyor. Tsumura, “Bir yeniden yapılandırma projesinin gerçekleşmesinden sonra iki yıl üst üste çok sağlıklı bir iş döngüsü içindeyiz, hatta elde ettiğimiz en yüksek kar rekorlarından biri. Şimdi operasyonumuzun sağlıklı olduğunu söyleyebilirim.”

Geçen mali yıla kadar günde 540 adet üretim yapan şirket, “Şimdi, yeni model lansmanına hazırlanmak için belirli parça hızlarına ihtiyacımız olduğu için bunu şimdiden günde 660 adede çıkardık” dedi.

Önümüzdeki mali yılda da artırmayı planlıyoruz” dedi. Satışlar açısından da Tsumura, “Özellikle bu yılın ikinci yarısında yüzde 35’in üzerinde iyileştirme planlıyoruz ve bunun mümkün olduğuna inanıyoruz” dedi. Şirket ayrıca sedan modelleri City ve Amaze’nin ihracatını artırmak istediğini de sözlerine ekledi. FY23’te Honda Cars India 1,2 lakh birim üretti ve bunu 25 MY’ye kadar 1,7 lakh birime çıkarmayı hedeflediğini de sözlerine ekledi.

Honda Motor Co Asya ve Okyanusya Bölgesel Birimi Başkanı Toshio Kuwahara, dünyanın üçüncü büyük otomotiv pazarı olan Hindistan’ın Japon otomobil üreticisi için önemli bir pazar olduğunu söyledi.

Hindistan’dan yapılan ihracatın da arttığını ve ülkenin küresel olarak şirket için en önemli ihracat merkezlerinden biri olduğunu söyledi. Şirketin karbon nötr hedefleri doğrultusunda, Hindistan da dahil olmak üzere dünya çapındaki satışların yüzde 100’ünün 2040 yılına kadar akülü elektrikli ve yakıt hücreli araçlardan sağlanacağını kaydetti.

()
 
Üst