OECD bugün Federal Eğitim ve Araştırma Bakanlığı ile birlikte (BMF) ve Eğitim Bakanları Konferansı (KMK) “Bir Bakışta Eğitim 2024” yayınlarını sundular.
© Haberler/Hans-Joachim Rickel
Federal Eğitim ve Araştırma Bakanı'nın Parlamenter Devlet Sekreteri bunu açıklıyor Dr. Jens Brandenburg:
“İyi eğitim gelecekteki fırsatlar yaratır. Almanya'da bu durum öğrenim ve özellikle mesleki eğitim için geçerlidir. Almanya'da mesleki yeterlilikle istihdam şansı neredeyse diğer ülkelere göre daha yüksektir OECD-Ülke: Eğitimini tamamlamış genç yetişkinlerin yalnızca yüzde 2,9'u işsizdir. Bu nedenle Federal Eğitim ve Araştırma Bakanlığı olarak Mesleki Eğitimde Mükemmeliyet Girişimi ile mesleki eğitimin çekiciliğini ve sosyal takdirini güçlendiriyoruz. Ancak çalışma eyleme geçme ihtiyacını da ortaya koyuyor: 2023'te 25 ile 34 yaş arasındaki neredeyse altı kişiden birinin ne mesleki yeterliliği ne de üniversiteye giriş yeterliliği vardı. Bunu artık kabul edemeyiz. StartChances programı, eğitim politikasında gerekli dönüşüme giriş niteliğindedir. StartChances programıyla federal ve eyalet hükümetleri, başarılı eğitim geçmişlerine, yarının vasıflı çalışanlarına, yenilik yapma ve rekabet etme yeteneğimize, ayrıca toplumumuzun bütünlüğüne ve demokrasimizin istikrarına birlikte yatırım yapıyor.”
© Haberler/Hans-Joachim Rickel
Eğitim ve Kültür İşleri Bakanları Konferansı Genel Sekreteri Udo Michallik şöyle açıklıyor:
“Gençlerin hayatında eğitim çok önemli bir rol oynuyor. Almanya'daki meslek okulları yaşlıların okul nitelikleri kazanmalarına da olanak sağlıyor. Neyse ki 18-24 yaş grubunda ne eğitimde ne de istihdamda olanların oranı 2016'dan bu yana yüzde 9,6'ya düştü. OECD-Ortalama yüzde 13,8. Almanya uluslararası öğrenciler için de cazip bir ülke: payları 2013'te yüzde 7'den 2022'de yüzde 12'ye çıktı; bu oran iki kat daha yüksek. OECD-Anlam. Uluslararası öğrencilerin yüzde 51'i bir MINT dersi seçiyor ve bu da Almanya'yı Finlandiya ve İsveç'in önüne koyuyor.
Son aylarda federal eyaletler, ilkokul becerilerini teşvik etmek için StarS konsepti – 'İlkokula güçlü başlayın' – ve matematik öğretimini geliştirmek için on yıllık QuaMath programı da dahil olmak üzere eğitimin kalitesini artırmak için önlemler aldı. 17 milyon euro. Başlangıç Fırsatları Programı ile birlikte Almanya'da fırsat eşitliğini sürdürülebilir bir şekilde geliştireceğiz.”
Haberin Detayları
OECD“Bir Bakışta Eğitim” raporu, 38 ülkenin eğitim sistemlerini niceliksel göstergeler kullanarak karşılaştırmayı amaçlıyor OECDdevletlerin yanı sıra diğer katılım ülkeleri ve ortak devletler. Bu yılın raporunun ana teması fırsat eşitliği. Rapor dört ana bölüme ayrılmıştır: A: eğitim getirileri, B: eğitime katılım, C: eğitim yatırımları, D: öğrenme ortamı.
Daha fazla bilgi
Haberler/OECD raporu
© Haberler/Hans-Joachim Rickel
Federal Eğitim ve Araştırma Bakanı'nın Parlamenter Devlet Sekreteri bunu açıklıyor Dr. Jens Brandenburg:
“İyi eğitim gelecekteki fırsatlar yaratır. Almanya'da bu durum öğrenim ve özellikle mesleki eğitim için geçerlidir. Almanya'da mesleki yeterlilikle istihdam şansı neredeyse diğer ülkelere göre daha yüksektir OECD-Ülke: Eğitimini tamamlamış genç yetişkinlerin yalnızca yüzde 2,9'u işsizdir. Bu nedenle Federal Eğitim ve Araştırma Bakanlığı olarak Mesleki Eğitimde Mükemmeliyet Girişimi ile mesleki eğitimin çekiciliğini ve sosyal takdirini güçlendiriyoruz. Ancak çalışma eyleme geçme ihtiyacını da ortaya koyuyor: 2023'te 25 ile 34 yaş arasındaki neredeyse altı kişiden birinin ne mesleki yeterliliği ne de üniversiteye giriş yeterliliği vardı. Bunu artık kabul edemeyiz. StartChances programı, eğitim politikasında gerekli dönüşüme giriş niteliğindedir. StartChances programıyla federal ve eyalet hükümetleri, başarılı eğitim geçmişlerine, yarının vasıflı çalışanlarına, yenilik yapma ve rekabet etme yeteneğimize, ayrıca toplumumuzun bütünlüğüne ve demokrasimizin istikrarına birlikte yatırım yapıyor.”
© Haberler/Hans-Joachim Rickel
Eğitim ve Kültür İşleri Bakanları Konferansı Genel Sekreteri Udo Michallik şöyle açıklıyor:
“Gençlerin hayatında eğitim çok önemli bir rol oynuyor. Almanya'daki meslek okulları yaşlıların okul nitelikleri kazanmalarına da olanak sağlıyor. Neyse ki 18-24 yaş grubunda ne eğitimde ne de istihdamda olanların oranı 2016'dan bu yana yüzde 9,6'ya düştü. OECD-Ortalama yüzde 13,8. Almanya uluslararası öğrenciler için de cazip bir ülke: payları 2013'te yüzde 7'den 2022'de yüzde 12'ye çıktı; bu oran iki kat daha yüksek. OECD-Anlam. Uluslararası öğrencilerin yüzde 51'i bir MINT dersi seçiyor ve bu da Almanya'yı Finlandiya ve İsveç'in önüne koyuyor.
Son aylarda federal eyaletler, ilkokul becerilerini teşvik etmek için StarS konsepti – 'İlkokula güçlü başlayın' – ve matematik öğretimini geliştirmek için on yıllık QuaMath programı da dahil olmak üzere eğitimin kalitesini artırmak için önlemler aldı. 17 milyon euro. Başlangıç Fırsatları Programı ile birlikte Almanya'da fırsat eşitliğini sürdürülebilir bir şekilde geliştireceğiz.”
Haberin Detayları
OECD“Bir Bakışta Eğitim” raporu, 38 ülkenin eğitim sistemlerini niceliksel göstergeler kullanarak karşılaştırmayı amaçlıyor OECDdevletlerin yanı sıra diğer katılım ülkeleri ve ortak devletler. Bu yılın raporunun ana teması fırsat eşitliği. Rapor dört ana bölüme ayrılmıştır: A: eğitim getirileri, B: eğitime katılım, C: eğitim yatırımları, D: öğrenme ortamı.
Daha fazla bilgi
Haberler/OECD raporu