Bakan, Yurtiçi Havayollarını Küresel Havacılık Merkezi Oluşturmaya Yardım Etmeye Çağırdı

Beykozlu

New member
Sivil Havacılık Bakanı Jyotiraditya Scindia, geniş gövdeli uçaklara olan ihtiyacı vurguladı. (Dosyalar)


Yeni Delhi:

Sivil Havacılık Bakanı Jyotiraditya Scindia Çarşamba günü yerel havayollarını Hindistan’da uluslararası bir sivil havacılık merkezi kurulmasına yardım etmeye çağırdı ve yolcular için noktadan noktaya uluslararası hizmetler sağlamak için daha geniş gövdeli uçaklara ihtiyaç duyulduğunu vurguladı.

Hindistan, dünyanın en hızlı büyüyen sivil havacılık pazarlarından biridir ve Tata Group’un sahibi olduğu Air India, yakın zamanda geniş gövdeli uçaklar da dahil olmak üzere 470 uçak için tarihi bir sipariş verdi.

Hükümet, ülkenin sivil havacılık pazarındaki yüksek büyüme potansiyelini artırmanın yolları üzerinde çalışırken, bakan artık Hindistan’da bir sivil havacılık merkezi kurma zamanının geldiğini söyledi.

“Marjlar zayıf, gelirler zayıf ama havayolları iç piyasada rekabet etmekten rahat çünkü oynaklık düşük. Uluslararası tarafa geçtiğiniz anda gelirler yüksek… ama dalgalanma çok daha fazla.

Scindia, “Havayollarına risk almaları, dalgalanmalarla yüzleşmeleri için yalvarıyorum çünkü Hindistan bayrağı uluslararası hava sahasında dalgalanmak zorunda” dedi.

Sanayi kuruluşu CII’nin ulusal başkentteki yıllık oturumunda konuşan bakan, ülkede uluslararası bir sivil havacılık merkezi oluşturmak için yerli taşıyıcıların filolarında daha geniş gövdeli uçaklara ihtiyaç duyulduğunu da vurguladı.

“Bunun için de geniş gövdeli uçaklara ihtiyacımız var, tüm yolcularımızın takip ettirildiği dolambaçlı yolun aksine noktadan noktaya gidebilmemiz gerekiyor… Rakiplerini de aynısını yapmaya davet ediyorum çünkü İç sahada çok fazla rekabet yaşanıyor” dedi.

Bay Scindia, CII Ulusal Sivil Havacılık Komitesi Eş Başkanı ve aynı zamanda Vistara markası altında uçuşlar gerçekleştiren Tata SIA Airlines’ın Başkanı Bhaskar Bhat tarafından yapılan bazı önerilere yanıt veriyordu.

“Yurtiçi ayak izimizi büyüttüğümüz kadar uluslararası ayak izimizi de büyütmek bizim için önemli. Hindistan bayrağının yurt dışında da taşıyıcılarımız aracılığıyla dikilmesi önemli.

Scindia, “Bunu yapmak zorundaysak, daha fazla geniş gövdeli uçak almalıyız çünkü altı ila yedi saatten uzun uçuş mesafelerinden bahsediyoruz” dedi.

Sivil havacılık bakanlığı, havalimanını uluslararası bir sivil havacılık merkezi haline getirmek için halihazırda Delhi Havalimanı’nın yanı sıra IndiGo ve Air India ile birlikte çalışıyor.

Şu anda, Hindistan’dan gelen yolcuların çoğu, uzun mesafeli rotalarda doğrudan hizmet vermek için Hintli taşıyıcılara sahip çok fazla geniş gövdeli uçak olmadığından, çeşitli uluslararası varış noktalarına bağlantılı uçuşlar yapmak için seyahat ediyor.

Oturumda konuşan Vistara Başkanı Bhaskar Bhat, hükümet tarafından toplanan yıllık vergilerin havayollarının yaptığı kayıpları aştığını söyledi.

“Yapısal bir sorunumuz var ve bu forumda bundan bahsetmiyorum bile” dedi.

Bay Bhat, ülkenin sivil havacılık sektörü olağanüstü bir büyüme görecek olsa da, aslında geride kalan ve piyasada yetersiz hizmet veren birçok destek hizmeti olduğunu söyledi.

“Biz sivil havacılığız ve ülke olarak, iç pazarı olmayan daha küçük ülkelerin havacılığa turizm ve konaklama ile birlikte baktıklarını, her şeyi bir araya getirerek ekonomiye ve istihdama büyük katkı sağladığını biliyoruz. .

“Üç bakanlığın bir kombinasyonunu aramıyorum ama uzun vadede bunu düşünmek, beklentileri her geçen gün artan müşteriler için harika bir hizmet olacaktır.”

Bay Scindia, oturumu sırasında ayrıca ülkede sivil havacılık için MRO (Bakım, Onarım ve Revizyon) ile ilgili çok şey yapıldığını söyledi.

“Vergilendirme yapısı değişti, teşvikler yapıldı ve meyvelerini almaya başladık. Safran 150 milyon dolarlık bir yatırımla geliyor… Boeing’i Hindistan’da bir MRO kurmayı çok hızlı bir şekilde düşünmeye davet ediyorum. Bekleyiş ve birçok konuşmanın bir parçası olarak uzun yıllar geçti. Bu adımı öne çıkarmak önemli” dedi.

()
 
Üst