Adani limanları Avustralya Terminalini 2.4 milyar dolarlık nakit dışı anlaşma ile satın alacak

Beykozlu

New member
Yeni Delhi:

Hindistan'ın en büyük özel liman operatörü Adani Ports ve Sez Ltd, Perşembe günü Asya-Pasifik bölgesindeki varlığını güçlendirmek için bir grup şirketinden Avustralya'da bir kömür ihracat terminalinin 2.4 milyar dolarlık bir nakit dışı satın alındığını duyurdu.


APSEZ Kurulu, “Abbot Point Port Holdings Pte Ltd (APPH), Singapur'un Carmichael Rail ve Port Singapur Holdings Pte Ltd, Singapur (CRPSPHPL) 'nin satın alınmasını onayladı” dedi. CRPSHPL ilgili bir partidir.

APPH, yılda 50 milyon ton (MTPA) mevcut isim plakası kapasitesine sahip özel bir ihracat terminali olan North Queensland İhracat Terminali'ne sahip ve işleten kuruluşlara sahiptir. Terminal, Avustralya'nın doğu kıyısındaki Kuzey Queensland'daki Bowen'in yaklaşık 25 km kuzeyinde bulunan Abbot Point limanında yer almaktadır.


Apsez, 2011 yılında orijinaline sahipti, Abbott Point'te North Queensland İhracat Terminali'ni (NQXT) 2 milyar dolara satın aldı. İki yıl sonra, 2013 yılında Adani Ailesi, varlığı APSET'ten aynı miktarda satın aldı ve yatırım yapılan sermaye ile birlikte şirketin yerel operasyonlarını genişletmeye odaklanmasını sağladı.


Şimdi, sert bir bilanço ve Hindistan'da baskın bir pozisyonla Apsez, küresel büyüme stratejisinin bir parçası olarak terminali yeniden kazanıyor.


“İşlem, nakit dışı olarak tamamlanacak. Apsez, APPH'de yüzde 100'ün satın alınması karşılığında CRPSHPL'ye 14.38 crore yeni özkaynak payı yayınlayacaktır. Bu, Avustralya dolarının 2,4 milyar dolarlık bir NQXT değerine dayanmaktadır.” Dedi.

Satın alma, 2013 yılında yapılan transferle neredeyse benzer seviyelerde değerleniyor. Bu değerleme, son 12 yılın sermaye yatırımlarına, büyümesine ve enflasyonuna ve bölgedeki son anlaşmalara biraz indirimli katlarda.


“İşlemin bir parçası olarak Apsez, Apsez'in satın alımdan birkaç ay içinde gerçekleştireceği APPH'nin bilançosunda diğer çekirdek olmayan varlık ve yükümlülükleri üstlenmesini istiyor (irtibatların ayrıntılarını vermeden işlem değeri üzerinde sıfır net etki.

Şirket, Acsez'in hacimlerini yılda 1 milyar tona iki katına çıkarma hedefini, hacmine yakın olma potansiyeli ile – Avustralya'dan gelen 35 milyon tondan 120 milyon tona kadar bir potansiyele sahip olacak.

Bu, son iki yılda Hindistan'ın en büyük liman geliştiricisi için dördüncü denizaşırı satın alma. Bununla birlikte, şirketin 19 liman ve terminal portföyü olacak – 15 yerli ve 4 yurtdışı. İsrail'de bir liman, Tanzanya'daki terminaller ve Sri Lanka, Apsez'in faaliyetlerine sahip olduğu diğer üç uluslararası yer.

NQXT, Adani Carmichael kömür madeninden 9.3 milyon ton termal kömür ihracatı için Bravus Mination and Resources (eski adıyla Adani Madenciliği) ile bir sözleşmeye sahip.

Apsez'in hareketi, küresel liman endüstrisinin, özellikle ABD ve Çin arasında artan ticaret gerginlikleri arasında güçlü bir öneme sahip olduğu bir zamanda birleşiyor.

ABD yatırım devi Blackrock'un Hong Kong merkezli holding CK Hutchison'dan 23 milyar dolara Panama limanları almaya çalıştığı bildiriliyor, ancak Çinli paydaşlardan dirençle karşılaştı.

Geçen yıl Ocak ayında BlackRock So, küresel olarak 12,5 milyar dolarlık bir anlaşma ile limanlarda hisse senedi tutan Global Altyapı Ortakları (GIP) satın aldı.

2019 yılında DP World, Avustralya limanındaki hisselerini 18x EV/FAVÖK'in biraz daha yüksek bir değerleme katında artırdı. Apsez, NQXT'yi 17 katta satın alıyor.

Apsez'in denizaşırı genişlemeye yaklaşımını açıklayan üst düzey bir şirket, “Apsez için Hindistan bir odak alanı olarak kalmaya devam edecek. Şirket, denizaşırı planlarında çok seçici ve sadece Hindistan ticaret yollarının önemli bir rol oynayacağı yerlere katılacak. Bu satın alma, daha yüksek sinerjilere izin vererek, daha yüksek sinerjilere izin vererek tüm grup limanlarını getirecek.” Dedi.

Üst düzey bir şirket kaynağı, batı bölgesine doğrudan maruz kalmayan NQXT olan derin su terminali, daha hızlı büyüyen Asya pazarına yüzde 90 maruz kaldığını, Çin ve Hindistan'ın hacimlerin neredeyse yarısını oluşturduğunu söyledi.

Queensland merkezli, bu Deepwater Limanı Bowen ve Galile Madencilik Havzalarına yakın ve yüksek kaliteli bir müşteri tabanına sahip.

FY25 sayılarında, satın alma Apsez'in hacimlerine yüzde 8 ve FAVÖK'e yüzde 6,4 ekleyecek.

Çin'in Kemer ve Yol Girişimi'nin bir parçası olmasa da, kaynak açısından en zengin ülkelerden biri olan Avustralya, Çin limanlarına sadece Tanzanya'ya olan yaklaşık 9 milyar dolarlık yatırım yaptı. Bu nedenle Avustralya, doğal kaynaklar söz konusu olduğunda Hindistan için önemli ticaret ve stratejik ortağa devam etmektedir.

Speaking on the acquisition, Apsez CEO Ashwani Gupta Said, “NQXT's Acquisition is a Pivotal Step in our International Strategy, Opening New Export Markets and Securing Long-Term Contracts with Valued Users. Strategical Located On The East-West Trade Corridor, NQXT is Poised for Robust Growth as a high-performance asset, driven by increased capacity, upcoming contract renewals in the medium, and the potential for green hydrogen Uzun vadede ihracat.

Abbot Point limanı (NQXT'nin bulunduğu) Queensland hükümeti tarafından stratejik bir liman ve öncelikli bir geliştirme limanı olarak ilan edilmiştir.

NQXT, Queensland hükümetinden uzun vadeli bir kira altındadır ve Avustralya'nın önemli kaynak endüstrisini destekleyen kritik bir altyapı varlığıdır.

Uzun vadeli 'alma veya ödeme' sözleşmeleri altında şu anda sekiz büyük müşteriye stratejik erişim sağlar. FY25 sırasında, NQXT'nin 40 milyon tonluk bir sözleşme kapasitesi vardı ve tüm zamanların yüksek kargo hacmine 35 milyon tonluk işledi. NQXT'den kargo, yüzde 88'i Asya'ya ve yüzde 10'u Avrupa'ya dahil olmak üzere 15 ülkeye ihraç edildi.

NQXT, Avustralya Doları 349 milyon dolar gelir ve Avustralya Doları 225 milyon dolarlık FAVÖK'ü yayınladı.

(Feragatname: Yeni Delhi Television, ADANI Group Company'ye AMG Media Networks Limited'in bir yan kuruluşudur.)
 
Üst