‘Müşteri her vakit haklıdır.’ ya da ‘Müşteri velinimettir.’ kelamları sık sık duymuşsunuzdur. Pekala aşağılamak ve hakaret etmek gayesiyle müşteri kabul eden bir restoran zincirine şahit olmuş muydunuz? Karen’s Diner, olağan dışı konsepti ile toplumsal medyanın yeni gözdesi. Gelin, müşterilerine hakaret eden ve hizmet ederken bile onları aşağılayan bu restoranın kıssasını mercek altına alalım.
Bu restorana gelenlerin niye bu muameleyi sevdikleri ve buna güldükleri merak konusu!
Karen’s Diner, 2021 yılında Avustralya’da kuruldu. Aden Levin ve James Farrell bu zincir restoranı açarken tek mottoları tatsız bir yemek tecrübesi yaşatmaktı. Firma, çalışanlarına müşterilerine kaba davranmaları konusunda ikazda bulunuyor ve onları bu kaideyle işe alıyor. Üstelik restoranın müşterileri bu hizmete hayli gülüyor ve restoran gitgide büyüyor.
Müşterilerine menü vermeye bile tenezzül etmeyip yere atıyorlar.
Restorana girildiği andan itibaren müşterileri aşağılamaya başlayan çalışanlar, giysiden dış görünüşe kadar her şeye hakaret ediyor. Müşteriler masalarına oturduğu anda menüleri onlara ulaştıran garsonlar, menüleri yere atıyor ve müşterilerin menüleri yerden almasını istiyor. Aslında bir proje kapsamında yalnızca birkaç aylığına yürütülmesi planlanan restoran, gördüğü çok ilgiyle bir arada şubeleşme sonucu almış!
Sürekli jest ve mimikleriyle onlardan rahatsız olduklarını hissettiriyorlar.
Garsonlar sipariş almaya geldiklerinde müşterilere pek kaba ve sert davranıyorlar. Servis sırasında müşteriler, bu anları telefonlarıyla kayıt altına alıyor ve aşikâr ki fazlaca eğleniyorlar. Garsonlar ise birden fazla vakit sipariş alma sürecini dahi tamamlamadan gidiyorlar. Daima olarak bezgin ve bıkkın bir hal takınıyorlar. Sipariş almaya gelmedilk evvel müşterilere hakaret içerikli kağıtlar yazarak başlarına ya da yakalarına takıyorlar.
Yeme içme servisi haricinde müşterilerin ortasından birilerini sırayla seçip aşağılıyorlar.
Müşterilerin başlarına hakaret içerikli kağıtlar asmakla kalmıyorlar. Devamında başka müşterilerin de nazaranbileceği biçimde öne çıkardıkları insanları azarlıyor, aşağılıyor ve onlara hakaret ediyorlar. Fakat garip olan, o kadar küfre ve hakarete uğrayan müşterinin durumdan son derece keyif alması!
Sürekli olarak küfür ediyorlar ve hiç gülmüyorlar.
kimi vakit yalnızca ortalarda dolaşırken bile alelade bir müşterinin yanına giderek küfür edebiliyorlar. Onlara el hareketleri yaparak hakaret ediyorlar. kimi vakit yemeklerden mutlu olup olmadıklarını soruyorlar ve yanıtını beklemeden masadan ayrılıyorlar. Kimi müşterileri aşağılamak için onları görmezden geliyorlar, kimilerinin yanına oturarak onlara karşı laubali davranışlar sergiliyorlar. Restorana ismini veren Karen ismi de, Amerika’da orta yaşlı ve huysuz bayanlara verilen takma isim olmasından kaynaklanıyor.
Servis yapmıyorlar, yemekleri getirip müşterilerin almasını bekliyorlar.
Garsonlar servis yaparken ya tabakları müşterilerin önüne hakikat fırlatıyorlar ya da onların önüne sunmadan elinden alınmasını bekliyorlar. Canları isterse masanın ucuna bırakıp gidiyorlar ve müşterilerin servisi yapmasını bekliyorlar. ‘Bu sipariş kimindi?’ diye sordukları masada ‘Benimdi.’ diye karşılık aldıklarında ‘İyi, al bu biçimde.’ diye karşılık veriyorlar. kimi vakit müşterilerini taklit ediyorlar ve onlara servis yaparken de hakaret etmekten geri durmuyorlar. kimi vakit de istedikleri yemekleri onlara vermeyip diğer masalara gdolayıyorlar. Menüde hamburger ve tavuk kanadı bulunuyor ve birçok vakit yemekler de lezzetsiz yapılıyor. Çok ilgi nazarann restoran zinciri yeni şubelerini açmaya hazırlanıyor.
Bu restoranda yalnızca ırkçı, homofobik ve cinsiyetçi hareketler yasak!
Birleşik Krallık, Amerika Birleşik Devletleri ve Yeni Zellanda’da şubeleri olan Karen’s Dinner çalışanları, müşterilerin de kendilerine tıpkı üslupla karşılık vermesini istiyor. Lakin daima agresif olan işçilerin de müşterilerin de ırkçı, homofobik ve cinsiyetçi hakaretler kullanımı yasak! İsmi Karen olan ve kimliğini gösteren müşterilerin fiyatsız içecek alabildiği restoran geçtiğimiz aylarda bir şubesinde yaşananlarla yeniden gündem oldu. Restoranda yemek yiyen bir müşteriye ‘sübyancı’ hakaretinin edilmesi, ana merkezi ve marka sözcülerini harekete geçirdi. Olayın prensiplerine muhalif olduğunu söyleyen sözcü, hayal kırıklığına uğradıklarını belirtti. Bilhassa TikTok’ta viral olan restoran zinciri, her gün binlerce müşteri ağırlamaya devam ediyor.
Levent Kırca yıllar evvel düşünmüş!
Karen’s Diner TikTok kullanıcıları tarafınca oldukça konuşuldu. bir fazlaca kişi orada çalışmak istediğini lisana getirirken birçoğu da restoranı ziyaret etmek istediğini söylüyor. olağan olarak restorana konseptten habersiz gidip garsonlarla hengame edeceğini söyleyenler de hiç az değil. en çok yapılan yorumlardan biriyse Levent Kırca’nın yıllar evvel Olacak O Kadar üretiminde tam da bu biçimde bir skeçte oynaması oldu! Pekala, siz müşterilerine hakaret etme emeliyle kurulan bu restoran zinciri ve çalışanları hakkında ne düşünüyorsunuz?
Bu restorana gelenlerin niye bu muameleyi sevdikleri ve buna güldükleri merak konusu!
Karen’s Diner, 2021 yılında Avustralya’da kuruldu. Aden Levin ve James Farrell bu zincir restoranı açarken tek mottoları tatsız bir yemek tecrübesi yaşatmaktı. Firma, çalışanlarına müşterilerine kaba davranmaları konusunda ikazda bulunuyor ve onları bu kaideyle işe alıyor. Üstelik restoranın müşterileri bu hizmete hayli gülüyor ve restoran gitgide büyüyor.
Müşterilerine menü vermeye bile tenezzül etmeyip yere atıyorlar.
Restorana girildiği andan itibaren müşterileri aşağılamaya başlayan çalışanlar, giysiden dış görünüşe kadar her şeye hakaret ediyor. Müşteriler masalarına oturduğu anda menüleri onlara ulaştıran garsonlar, menüleri yere atıyor ve müşterilerin menüleri yerden almasını istiyor. Aslında bir proje kapsamında yalnızca birkaç aylığına yürütülmesi planlanan restoran, gördüğü çok ilgiyle bir arada şubeleşme sonucu almış!
Sürekli jest ve mimikleriyle onlardan rahatsız olduklarını hissettiriyorlar.
Garsonlar sipariş almaya geldiklerinde müşterilere pek kaba ve sert davranıyorlar. Servis sırasında müşteriler, bu anları telefonlarıyla kayıt altına alıyor ve aşikâr ki fazlaca eğleniyorlar. Garsonlar ise birden fazla vakit sipariş alma sürecini dahi tamamlamadan gidiyorlar. Daima olarak bezgin ve bıkkın bir hal takınıyorlar. Sipariş almaya gelmedilk evvel müşterilere hakaret içerikli kağıtlar yazarak başlarına ya da yakalarına takıyorlar.
Yeme içme servisi haricinde müşterilerin ortasından birilerini sırayla seçip aşağılıyorlar.
Müşterilerin başlarına hakaret içerikli kağıtlar asmakla kalmıyorlar. Devamında başka müşterilerin de nazaranbileceği biçimde öne çıkardıkları insanları azarlıyor, aşağılıyor ve onlara hakaret ediyorlar. Fakat garip olan, o kadar küfre ve hakarete uğrayan müşterinin durumdan son derece keyif alması!
Sürekli olarak küfür ediyorlar ve hiç gülmüyorlar.
kimi vakit yalnızca ortalarda dolaşırken bile alelade bir müşterinin yanına giderek küfür edebiliyorlar. Onlara el hareketleri yaparak hakaret ediyorlar. kimi vakit yemeklerden mutlu olup olmadıklarını soruyorlar ve yanıtını beklemeden masadan ayrılıyorlar. Kimi müşterileri aşağılamak için onları görmezden geliyorlar, kimilerinin yanına oturarak onlara karşı laubali davranışlar sergiliyorlar. Restorana ismini veren Karen ismi de, Amerika’da orta yaşlı ve huysuz bayanlara verilen takma isim olmasından kaynaklanıyor.
Servis yapmıyorlar, yemekleri getirip müşterilerin almasını bekliyorlar.
Garsonlar servis yaparken ya tabakları müşterilerin önüne hakikat fırlatıyorlar ya da onların önüne sunmadan elinden alınmasını bekliyorlar. Canları isterse masanın ucuna bırakıp gidiyorlar ve müşterilerin servisi yapmasını bekliyorlar. ‘Bu sipariş kimindi?’ diye sordukları masada ‘Benimdi.’ diye karşılık aldıklarında ‘İyi, al bu biçimde.’ diye karşılık veriyorlar. kimi vakit müşterilerini taklit ediyorlar ve onlara servis yaparken de hakaret etmekten geri durmuyorlar. kimi vakit de istedikleri yemekleri onlara vermeyip diğer masalara gdolayıyorlar. Menüde hamburger ve tavuk kanadı bulunuyor ve birçok vakit yemekler de lezzetsiz yapılıyor. Çok ilgi nazarann restoran zinciri yeni şubelerini açmaya hazırlanıyor.
Bu restoranda yalnızca ırkçı, homofobik ve cinsiyetçi hareketler yasak!
Birleşik Krallık, Amerika Birleşik Devletleri ve Yeni Zellanda’da şubeleri olan Karen’s Dinner çalışanları, müşterilerin de kendilerine tıpkı üslupla karşılık vermesini istiyor. Lakin daima agresif olan işçilerin de müşterilerin de ırkçı, homofobik ve cinsiyetçi hakaretler kullanımı yasak! İsmi Karen olan ve kimliğini gösteren müşterilerin fiyatsız içecek alabildiği restoran geçtiğimiz aylarda bir şubesinde yaşananlarla yeniden gündem oldu. Restoranda yemek yiyen bir müşteriye ‘sübyancı’ hakaretinin edilmesi, ana merkezi ve marka sözcülerini harekete geçirdi. Olayın prensiplerine muhalif olduğunu söyleyen sözcü, hayal kırıklığına uğradıklarını belirtti. Bilhassa TikTok’ta viral olan restoran zinciri, her gün binlerce müşteri ağırlamaya devam ediyor.
Levent Kırca yıllar evvel düşünmüş!
Karen’s Diner TikTok kullanıcıları tarafınca oldukça konuşuldu. bir fazlaca kişi orada çalışmak istediğini lisana getirirken birçoğu da restoranı ziyaret etmek istediğini söylüyor. olağan olarak restorana konseptten habersiz gidip garsonlarla hengame edeceğini söyleyenler de hiç az değil. en çok yapılan yorumlardan biriyse Levent Kırca’nın yıllar evvel Olacak O Kadar üretiminde tam da bu biçimde bir skeçte oynaması oldu! Pekala, siz müşterilerine hakaret etme emeliyle kurulan bu restoran zinciri ve çalışanları hakkında ne düşünüyorsunuz?