StartChances programıyla sosyal açıdan dezavantajlı çocuklar okullarda daha da özel olarak destekleniyor

Felaket

New member
Başlangıç Fırsatları Programına ilişkin yoğun görüşmelerin ardından Federal Eğitim ve Araştırma Bakanlığı (Haberler) ve eyaletlerden oluşan ortak müzakere grubu, kilit noktalar üzerinde anlaşmaya vardı. Bu temelde, nihai ayrıntılar önümüzdeki birkaç hafta içinde belirlenecek. Başlangıç fırsatları programının daha sonra planlandığı gibi 2024/2025 öğretim yılının başında başlaması planlanıyor. Federal hükümet eyaletlere on yıl boyunca yılda bir milyar avro daha sağlamak istiyor. Eyaletler federal finansmanı aynı ölçüde fonlarla destekliyor. Tüm okulların ve öğrencilerin yaklaşık yüzde onunun StartChances programının bir parçası olarak önemli bir destek alması gerekiyor. Fon, okullara daha iyi donanım, okul ve öğretim gelişimi için ihtiyaçlara dayalı önlemler sağlamayı ve çok profesyonelli ekipleri güçlendirmeyi amaçlıyor. Programla, federal ve eyalet hükümetleri birçok öğrencinin azalan akademik performansını ele alıyor.

Federal Eğitim Bakanı Bettina Stark-Watzinger:

“Anlaştık: Başlangıç fırsatları programının kilit noktaları mevcut. 2024/25 eğitim-öğretim yılında buna başlamak istiyoruz. Yüksek oranda sosyal açıdan dezavantajlı öğrencilerin bulunduğu toplam 4.000 civarında okulun özellikle güçlendirilmesi ve böylece başlangıç fırsatlarına sahip okullar haline getirilmesi planlanıyor. Almanya’da çocukların ve gençlerin eğitim başarısı hala büyük ölçüde sosyal geçmişlerine bağlıdır. Bunu artık kabul edemeyiz. Harekete geçme baskısı çok büyük çünkü beceri geliştirmedeki eğilimi acilen tersine çevirmemiz gerekiyor. Eğitim sektöründeki bu merkezi projeye ilişkin anlaşmamızla artık federal ve eyalet hükümetlerinin birlikte somut çözümler bulabileceğini kanıtlıyoruz. Ülkemizdeki çocuklar için en iyi çözümleri bulmak için uzun süre müzakere ettik ve birlikte mücadele ettik. Kolay olmadı çünkü ülkelerdeki başlangıç noktaları çok farklı. Ancak sonucun etkileyici olduğuna inanıyorum. Bu programda çok fazla potansiyel var.”

Eğitim ve Kültür Bakanları Konferansı Başkanı ve Berlin Eğitim, Gençlik ve Aile Senatörü Katharina Günther-Wünsch:

“Federal ve eyalet müzakere grubu, başlangıç fırsatları programının tasarlanmasında önemli noktalarda ilerleme kaydetti. Bu çok hoş. Federal eyaletler açısından bakıldığında, sosyal açıdan dezavantajlı çocuklara ve zor durumdaki okullara daha iyi hedeflenmiş destek sağlamak amacıyla önemli sorular açıklığa kavuşturuldu. Federal ve eyalet hükümetleri, pandemiden sonra ve ayrıca en son öğrenme durumu araştırmalarından sonra, bu öğrenci grubuna özel destek sağlamanın daha da önemli olduğu konusunda hemfikirdir. Temel konular belgesiyle, federal ve eyalet hükümetlerinin idari anlaşmayı ortaklaşa geliştirmeleri ve son ayrıntılı soruları açıklığa kavuşturmaları için güvenilir bir temele sahibiz. Müzakere grubu üyelerine birçok gece oturumunda yaptıkları çalışmalardan dolayı en içten teşekkürlerimi sunuyorum. Aynı zamanda ülkeler, Dijital Pakt 2.0 ile nihayet bir atılım yapmamız gerektiği konusunda hemfikir. Federal hükümet, eyaletleri okulların dijitalleştirilmesi gibi merkezi bir görevle yalnız bırakmamalı.”

Hamburg’un okul senatörü ve SPD liderliğindeki kültür bakanlıkları koordinatörü Ties Rabe:

“Görüşmelerin sonucundan memnunum. İlk defa, eğitim açısından dezavantajlı ailelerin çocukları federal eyalet programının bir parçası olarak özel olarak desteklenecek. Bu doğru ve önemlidir. Sayıları son yıllarda önemli ölçüde arttı ve en son öğrenme durumu anketlerinin sonuçları da buna bağlı olarak yıkıcıydı. Programın hedefe yönelik bir yaklaşım benimsediği ve birçok federal eyaletin büyük çabalarını tamamladığı nokta burasıdır. Başlangıç Fırsatları Programı önemli bir adım çünkü okul destek önlemlerini ilk kez sosyal açıdan dezavantajlı çocuklara odaklıyor. Bu, federal ve eyalet hükümetleri arasındaki başarılı işbirliğini teşvik eder. Ancak bu durum hiçbir durumda federal hükümetin dijital anlaşma gibi okul sektöründeki diğer programları kesmesine yol açmamalıdır. Eyaletler ve belediyeler okul sisteminin yüzde 95’inden fazlasını finanse ediyor, bu nedenle federal hükümetin zaten çok küçük olan payına rağmen verdiği sözleri tutması gerekiyor.

Hessen Eğitim Bakanı ve CDU liderliğindeki eğitim bakanlıklarının koordinatörü Prof. Alexander Lorz:

“Müzakerelerde önemli noktalarda önemli ilerleme kaydettik. Bu iyi bir işaret. Anlaşma imzalanmaya hazır olana ve nihayet ana yola çıkana kadar spesifik tasarım üzerinde çalışmamız gerekiyor. Federal eyaletler için sevindirici olan şey, örneğin sosyal açıdan zor durumlarda okullarda bireysel destek için mevcut finansman programlarının entegre edilebilmesi ve ortak finansmana dahil edilebilmesidir. Aynı zamanda, federal hükümeti daha önce başarılı olan dijital anlaşmanın doğrudan devamına ilişkin sorumluluğundan kurtaramayız ve bırakmayacağız. Bu büyük program, yerel okul yetkilileri ve okullarımızın dijitalleşmesi açısından büyük önem taşıyor ve tüm gücümüzle ilerletilmesi gerekiyor.”

Haberin Detayları

Son aylarda, Hamburg, Rhineland-Pfalz, Schleswig-Holstein ve Kuzey Ren-Vestfalya federal eyaletlerinin devlet sekreterleri ve Federal Eğitim ve Araştırma Bakanlığı (Haberler) ile bir müzakere grubu, bu konuyla ilgili temel noktaları belirledi. Yoğun müzakerelerde Başlangıç Fırsatları programı. Nihai ayrıntılar önümüzdeki birkaç hafta içinde açıklığa kavuşturulacak ve daha sonra Federal Eğitim Bakanlığı ve 16 federal eyalet arasındaki anlaşmanın bir parçası olarak onaylanacak.

Program 1 Ağustos 2024’te başlayacak ve on yıl sürecek. Bir eyaletin federal hükümetten alacağı fon miktarında sosyal koşullar dikkate alınır. Burada özellikle yoksulluk riski taşıyan ve göçmen kökenli ailelerden gelen çocuk ve gençlerin oranı ölçülüyor. Ayrıca ülkelerin gayri safi yurtiçi hasılası daha az dikkate alınmaktadır. Ayrıca eyaletler, ilgili eyalet içindeki fonları özellikle sosyal açıdan zor durumdaki okullara dağıtıyor. Bu, yaklaşık 40.000 genel eğitim ve meslek okulunun yaklaşık yüzde onu veya yaklaşık on bir milyon öğrencinin yüzde onuna denk geliyor.

Fonun yüzde 40’ı, okullarda öğrenmeye daha elverişli daha iyi altyapı ve donanım için kullanılmalıdır. Yüzde 30’u çok profesyonelli ekiplerin güçlendirilmesine gidiyor. Bu, örneğin, yalnızca federal fonları kullanarak sosyal olarak zor durumda olan her okula okul sosyal hizmeti için tam bir pozisyon tahsis etmeyi matematiksel olarak mümkün kılar. Fonların yüzde 30’u da fırsat bütçesi olarak okul ve öğretim gelişimi için ihtiyaç temelli önlemlere, örneğin Almanca ve matematik gibi temel konularda ek, hedefli öğrenme desteğine aktarılıyor. Eğitimde başarının önemli rotası özellikle okulun ilk yıllarında belirlendiğinden, tüm fonların yüzde 60’ının ilkokullara, yüzde 40’ının ise orta ve mesleki okullara aktarılması gerekiyor.

StartChances programı, 2020’de kabul edilen federal koalisyon anlaşmasının bir parçasıdır. Zor durumlarda okulları desteklemek için halihazırda mevcut olan bireysel eyalet programlarını tamamlamaktadır. StartChances programı, öğrencilerin yıllardır azalan okul performansını artırmaya ve sosyal geçmiş ile eğitim başarısı arasındaki güçlü bağı kırmaya yardımcı olmayı amaçlıyor. Son zamanlarda, ulusal “IQB eğitim trendi” ve uluslararası “IIGLU çalışması” gibi öğrenme durumu çalışmaları, diğer Batı Avrupa ülkelerinin çoğunda olduğu gibi Almanya’da da ilkokul öğrencilerinin okuma gibi temel becerilerdeki performansının önemli ölçüde düştüğünü gösterdi. .
 
Üst