Onuncu Milli Eğitim Raporu bugün yayımlandı. Alman eğitim sisteminin genel gelişimini anlatıyor ve bu yıl mesleki eğitime odaklanıyor. Eğitim Raporu iki yılda bir yayınlanır.
Federal Eğitim Bakanı Bettina Stark-Watzinger şöyle açıklıyor:
“Eğitim raporu, eğitim sistemimizin büyük zorluklarla karşı karşıya olduğunu gösteriyor. Eğitim politikasında acilen bir dönüşüme ihtiyacımız var. Bunun üzerinde farklı düzeylerde ve yaş gruplarında çalışıyoruz: Kreşlerden eğitim şirketlerine kadar; bakış açısı ve eğitimde bir değişikliğe ihtiyacımız var. Çeşitliliği fırsat olarak gören kurumlar. Daha fazla fırsat eşitliği sağlamak için elimizden geleni yapıyoruz Start Opportunities programıyla Federal Cumhuriyet tarihinin en büyük ve en uzun vadeli eğitim programı gerçeğe dönüşecek. Yeni eğitim raporu ayrıca gençleri sürekli olarak destekleyen ve modern çalışma dünyasının özel ihtiyaçlarına uyarlanan güçlü bir mesleki eğitim sistemine ihtiyacımız olduğunu gösteriyor. Bu nedenle, tüm mesleki eğitim sistemine yeni bir destek veriyoruz. Mesleki Eğitimde Mükemmellik Girişimi aracılığıyla hedeflenen önlemler.”
Saarland Eğitim ve Kültür Bakanları Daimi Konferansı (KMK) Başkanı ve Saarland Eğitim ve Kültür Bakanı Christine Streichert-Cllivot:
“Gençlere yönelik sosyal ilerleme vaadini yenilemek için daha da hırslı olmalıyız. Çocukların ve gençlerin eğitim fırsatları hâlâ büyük ölçüde sosyal geçmişlerine bağlı. Gelecek nesil haklı olarak bizden bu adaletsizliğe çözüm bulmamızı bekliyor. Ve tam da bu Federal ve eyalet hükümetleri, örneğin okulları modern, çekici bir öğrenme ortamı tasarlama, kişiye özel eğitim teklifleri ve çoklu profesyonel desteği genişletme konusunda destekleyen Başlangıç Fırsatları Programı ile bunu yapıyor. Mevcut Federal Eğitim Raporu da sayıların arttığını gösteriyor. Meslek Okulları Anlaşması ile onların profesyonel dünyaya girmelerini kolaylaştıracak ve iş piyasasındaki şanslarını artıracak çözümler geliştirmek için Haberler ile birlikte çalışmak istiyoruz. Güçlü öğretmenlere ihtiyacımız var, biz eyaletler olarak geçen hafta Völklingen'deki tarihi Dönüşüm KMK'da, örneğin sözde tek-ders öğretmenleri ve sözde yatay giriş yüksek lisans programları ve çift diploma programlarından mezun olanlar için öğretime yönelik yeni yollar açtık.”
Haberin Detayları
Mevcut rapor son yıllardaki pek çok olumlu gelişmeyi doğruluyor:
Eğitime yapılan harcama 2022 yılında 264 milyar euro olarak gerçekleşti. Bu, gayri safi yurt içi hasılanın (GSYH) yüzde 6,8'ine tekabül ediyor. Almanya'da son on yılda eğitim harcamaları yüzde 46 arttı; 2012 yılında GSYİH'nın payı yüzde 6,6 civarındaydı. 2020'de öğrenci ve öğrenci başına harcama 15.800 ABD doları olarak gerçekleşti ve bu rakam OECD ortalaması olan 12.600 ABD dolarının oldukça üzerinde gerçekleşti.
2022'de 17,9 milyon kişi eğitim kurumlarına (kreşler, genel ve mesleki okullar, üniversiteler ve meslek akademileri) devam etti; bu, 2012'ye kıyasla yüzde yedilik bir artışı temsil ediyor. Doğumlardaki ve göçle bağlantılı nüfus artışındaki artış, özellikle yüksek oranlı nüfus artışına yol açtı. Erken eğitim ve yüksek öğretim alanlarında artışlar yaşanmaktadır.
Ne istihdam edilen ne de örgün eğitime kayıtlı olan (NEET – Eğitim, İstihdam veya Eğitimde Değil) genç yetişkinlerin oranı 2022'de Almanya'da yüzde dokuz olup, OECD ortalamasından (yüzde 15) ve AB-22 ortalamasından düşüktür. 1 Şubat 2020 itibarıyla aynı zamanda OECD üyesi olan AB Üye Devletleri (yüzde 14).
Bir bütün olarak nüfusun eğitim düzeyinin gelişmesinde devam eden olumlu bir eğilim vardır. 2022'de yetişkin nüfusun yüzde 30'u daha yüksek mesleki (örneğin yüksek lisans) veya akademik yeterliliğe sahipti. Farklı yaş grupları arasındaki eğitim düzeyi karşılaştırması, 2022 için daha yüksek niteliklere doğru uzun vadeli bir eğilim göstermeye devam ediyor. 30 ila 35 yaş altı grupta, yüksek eğitim düzeyine sahip kadınların oranı ilk kez şu şekilde gerçekleşti: yüzde 40 ile erkeklerinkinden (yüzde 38) daha yüksektir.
20- Almanya'ya dokuz yaşında veya daha önce göç etmiş olan 25 yaş altı kişiler ile Almanya'da doğmuş ve göçmenlik geçmişi olan kişiler, göçmenlik geçmişi olmayan genç yetişkinlerle aynı oranda eğitim kurumlarında bulunmaktadır (yüzde 56). ) (yüzde 55 ila 57). Bu, ikinci nesil göçmenlerin çocuk ve gençlerinin, göç geçmişi olmayan çocuklara açıkça yetiştiğini gösteriyor. Bu, başarılı bir entegrasyonun işaretidir; özellikle de 2022'de Ukraynalı mültecilerin göçüyle bağlantılı olarak 30 yaşın altındakilerin sayısının önemli ölçüde arttığı göz önüne alındığında. Aralık 2023'te, Alman okul sisteminde neredeyse 218.000 Ukraynalı çocuk ve genç vardı. . 2023'te Almanya'da 56.000'den fazla kreşle yeni bir yükseliş yaşandı. 2022'den bu yana 655 kreş sayısında artış oldu (yüzde +1) ve 2006'dan bu yana toplamda yaklaşık 10.800 yeni kreş açıldı (yüzde +24). En küçük çocuğunun ilk yılındaki annelerin istihdam oranı 2022'de yüzde 13'e yükseldi (2020: yüzde 9). En küçük çocuğu üç ile altı yaş arasında olan anneler arasındaki istihdam oranı da artmaya devam ederek (çoğunlukla yarı zamanlı) yüzde 73'e yükseldi.
Mart 2023'te toplamda 3,5 milyon çocuk gündüz çocuk bakım programında yer aldı. Bu, 2022'ye göre yaklaşık 57.000 çocuk (yüzde +1,6) daha fazla.
Kreşlerdeki eğitim personeli sayısı artmaya devam ediyor. 2023 yılında burada 704.591 kişi istihdam edildi; 2022'ye kıyasla yüzde üç artış. Kreş çalışanlarının yüzde 27'si 30 yaşın altındaydı; buradaki ortalama yaş, diğer OECD ülkelerindeki erken eğitim personelininkinden daha düşük. Yüzde 26'sı ise 50 yaşın üzerinde.
Okula kayıtlı çocuk sayısı, 2023/24 öğretim yılında son 20 yılın en yüksek seviyesi olan 831.000'e yükseldi. Artış, hem ilgili dönemdeki yüksek doğum oranlarından hem de özellikle Ukraynalı çocukların göç etmesinden kaynaklanmaktadır.
Önceki eğitim raporlarında belgelenen okul tekliflerindeki düşüş eğilimi artık devam etmiyor; 2022'de Almanya'da 29.241 genel eğitim okulu vardı.
2022 yılında, ülke çapındaki genel eğitim okullarında 2002 yılına göre yaklaşık 91.000 daha fazla öğretmen (793.000) istihdam ediliyordu. Bunların yaklaşık yarısı (yüzde 51) tam zamanlı çalışıyor. Ancak KMK tahminine göre, 2035 yılına kadar ülke genelinde genel eğitimde yaklaşık 24.000 öğretmen açığı yaşanacak ve ihtiyaçlar okul türleri, dersler ve bölgeler arasında önemli ölçüde farklılık gösterecek.
2023 yılında Almanya'daki üniversitelerde 481.000'i birinci sınıf öğrencisi olmak üzere yaklaşık 2,9 milyon öğrenci eğitim görüyordu. 2020'den bu yana, Alman üniversitelerine giriş yeterliliğine sahip birinci sınıf öğrencilerinin sayısı yüzde 11 azaldı; 404.000'den 2023'te 359.000'e. Federal Almanya'daki Eyaletler Eğitim ve Kültür İşleri Bakanları Daimi Konferansı'nın son tahmini Almanya, Alman üniversitelerine giriş yeterliliğine sahip birinci sınıf öğrencilerinin sayısının yeniden artacağını varsayıyor.
2022 baharında Ukrayna'dan yeni kaydolan öğrencilerin sayısı önceki yaz dönemlerine göre iki kattan fazla arttı: 2022'de Ukrayna'dan toplam yaklaşık 4.000 öğrenci bir Alman üniversitesinde eğitim görmeye başladı.
Almanya artık yurtdışında eğitim için ABD ve İngiltere'nin ardından üçüncü en popüler destinasyondur. Almanya'da alınan tüm yüksek lisans ve doktora derecelerinin yüzde 22'si artık uluslararası öğrenciler tarafından alınıyor ve STEM konularında bu rakam yüzde 26'ya kadar çıkıyor.
Mesleki yeterlilikle eğitim almak artık nadir değildir. Her dört öğrenciden biri eğitim almadan önce mesleki yeterliliği başarıyla elde ederken, özel üniversitelerde bu rakam ikide bire kadar çıkıyor. İleri eğitimlere katılım düzeyi de yüksek olmaya devam ediyor.
Mesleki eğitime odaklanılan bölüm aşağıdaki temel bulguları göstermektedir:
Mesleki eğitimin işgücü piyasasına yakınlığı nedeniyle genel olarak sosyal, ulusal ve uluslararası (özellikle ekonomik) gelişmeler mesleki eğitimi doğrudan etkilemektedir. Yönetişim yapıları bazen çok karmaşıktır:
2020 yılında Corona salgını sırasında çıraklık sayısının 527.000'e düşmesinin ardından 2023'te belirgin bir toparlanma yaşanıyor. Ancak şirketlerdeki çıraklık sayısı hala 2019'un altında (2019'da 578.000 iken 2023'te 563.000). . Talep tarafında ise düşüş artık devam etmiyor (2023'te 552.000), ancak hâlâ 2019 seviyesiyle arasında bir boşluk var.
İkili eğitim sistemine yeni girenlerin sayısı 2023'te 456.000 civarına yükseldi. Ancak 2020/21 korona salgını gibi genel toplumsal gelişmelerin etkileri açıkça görülüyor: Pandemi öncesinde ikili eğitime yeni girenlerin sayısı sistem 484.000 (2019) civarındaydı. 2023 yılında bu sayıya bir daha ulaşılamadı.
Daha fazla bilgi
Haberler/bildungsbericht
Federal Eğitim Bakanı Bettina Stark-Watzinger şöyle açıklıyor:
“Eğitim raporu, eğitim sistemimizin büyük zorluklarla karşı karşıya olduğunu gösteriyor. Eğitim politikasında acilen bir dönüşüme ihtiyacımız var. Bunun üzerinde farklı düzeylerde ve yaş gruplarında çalışıyoruz: Kreşlerden eğitim şirketlerine kadar; bakış açısı ve eğitimde bir değişikliğe ihtiyacımız var. Çeşitliliği fırsat olarak gören kurumlar. Daha fazla fırsat eşitliği sağlamak için elimizden geleni yapıyoruz Start Opportunities programıyla Federal Cumhuriyet tarihinin en büyük ve en uzun vadeli eğitim programı gerçeğe dönüşecek. Yeni eğitim raporu ayrıca gençleri sürekli olarak destekleyen ve modern çalışma dünyasının özel ihtiyaçlarına uyarlanan güçlü bir mesleki eğitim sistemine ihtiyacımız olduğunu gösteriyor. Bu nedenle, tüm mesleki eğitim sistemine yeni bir destek veriyoruz. Mesleki Eğitimde Mükemmellik Girişimi aracılığıyla hedeflenen önlemler.”
Saarland Eğitim ve Kültür Bakanları Daimi Konferansı (KMK) Başkanı ve Saarland Eğitim ve Kültür Bakanı Christine Streichert-Cllivot:
“Gençlere yönelik sosyal ilerleme vaadini yenilemek için daha da hırslı olmalıyız. Çocukların ve gençlerin eğitim fırsatları hâlâ büyük ölçüde sosyal geçmişlerine bağlı. Gelecek nesil haklı olarak bizden bu adaletsizliğe çözüm bulmamızı bekliyor. Ve tam da bu Federal ve eyalet hükümetleri, örneğin okulları modern, çekici bir öğrenme ortamı tasarlama, kişiye özel eğitim teklifleri ve çoklu profesyonel desteği genişletme konusunda destekleyen Başlangıç Fırsatları Programı ile bunu yapıyor. Mevcut Federal Eğitim Raporu da sayıların arttığını gösteriyor. Meslek Okulları Anlaşması ile onların profesyonel dünyaya girmelerini kolaylaştıracak ve iş piyasasındaki şanslarını artıracak çözümler geliştirmek için Haberler ile birlikte çalışmak istiyoruz. Güçlü öğretmenlere ihtiyacımız var, biz eyaletler olarak geçen hafta Völklingen'deki tarihi Dönüşüm KMK'da, örneğin sözde tek-ders öğretmenleri ve sözde yatay giriş yüksek lisans programları ve çift diploma programlarından mezun olanlar için öğretime yönelik yeni yollar açtık.”
Haberin Detayları
Mevcut rapor son yıllardaki pek çok olumlu gelişmeyi doğruluyor:
Eğitime yapılan harcama 2022 yılında 264 milyar euro olarak gerçekleşti. Bu, gayri safi yurt içi hasılanın (GSYH) yüzde 6,8'ine tekabül ediyor. Almanya'da son on yılda eğitim harcamaları yüzde 46 arttı; 2012 yılında GSYİH'nın payı yüzde 6,6 civarındaydı. 2020'de öğrenci ve öğrenci başına harcama 15.800 ABD doları olarak gerçekleşti ve bu rakam OECD ortalaması olan 12.600 ABD dolarının oldukça üzerinde gerçekleşti.
2022'de 17,9 milyon kişi eğitim kurumlarına (kreşler, genel ve mesleki okullar, üniversiteler ve meslek akademileri) devam etti; bu, 2012'ye kıyasla yüzde yedilik bir artışı temsil ediyor. Doğumlardaki ve göçle bağlantılı nüfus artışındaki artış, özellikle yüksek oranlı nüfus artışına yol açtı. Erken eğitim ve yüksek öğretim alanlarında artışlar yaşanmaktadır.
Ne istihdam edilen ne de örgün eğitime kayıtlı olan (NEET – Eğitim, İstihdam veya Eğitimde Değil) genç yetişkinlerin oranı 2022'de Almanya'da yüzde dokuz olup, OECD ortalamasından (yüzde 15) ve AB-22 ortalamasından düşüktür. 1 Şubat 2020 itibarıyla aynı zamanda OECD üyesi olan AB Üye Devletleri (yüzde 14).
Bir bütün olarak nüfusun eğitim düzeyinin gelişmesinde devam eden olumlu bir eğilim vardır. 2022'de yetişkin nüfusun yüzde 30'u daha yüksek mesleki (örneğin yüksek lisans) veya akademik yeterliliğe sahipti. Farklı yaş grupları arasındaki eğitim düzeyi karşılaştırması, 2022 için daha yüksek niteliklere doğru uzun vadeli bir eğilim göstermeye devam ediyor. 30 ila 35 yaş altı grupta, yüksek eğitim düzeyine sahip kadınların oranı ilk kez şu şekilde gerçekleşti: yüzde 40 ile erkeklerinkinden (yüzde 38) daha yüksektir.
20- Almanya'ya dokuz yaşında veya daha önce göç etmiş olan 25 yaş altı kişiler ile Almanya'da doğmuş ve göçmenlik geçmişi olan kişiler, göçmenlik geçmişi olmayan genç yetişkinlerle aynı oranda eğitim kurumlarında bulunmaktadır (yüzde 56). ) (yüzde 55 ila 57). Bu, ikinci nesil göçmenlerin çocuk ve gençlerinin, göç geçmişi olmayan çocuklara açıkça yetiştiğini gösteriyor. Bu, başarılı bir entegrasyonun işaretidir; özellikle de 2022'de Ukraynalı mültecilerin göçüyle bağlantılı olarak 30 yaşın altındakilerin sayısının önemli ölçüde arttığı göz önüne alındığında. Aralık 2023'te, Alman okul sisteminde neredeyse 218.000 Ukraynalı çocuk ve genç vardı. . 2023'te Almanya'da 56.000'den fazla kreşle yeni bir yükseliş yaşandı. 2022'den bu yana 655 kreş sayısında artış oldu (yüzde +1) ve 2006'dan bu yana toplamda yaklaşık 10.800 yeni kreş açıldı (yüzde +24). En küçük çocuğunun ilk yılındaki annelerin istihdam oranı 2022'de yüzde 13'e yükseldi (2020: yüzde 9). En küçük çocuğu üç ile altı yaş arasında olan anneler arasındaki istihdam oranı da artmaya devam ederek (çoğunlukla yarı zamanlı) yüzde 73'e yükseldi.
Mart 2023'te toplamda 3,5 milyon çocuk gündüz çocuk bakım programında yer aldı. Bu, 2022'ye göre yaklaşık 57.000 çocuk (yüzde +1,6) daha fazla.
Kreşlerdeki eğitim personeli sayısı artmaya devam ediyor. 2023 yılında burada 704.591 kişi istihdam edildi; 2022'ye kıyasla yüzde üç artış. Kreş çalışanlarının yüzde 27'si 30 yaşın altındaydı; buradaki ortalama yaş, diğer OECD ülkelerindeki erken eğitim personelininkinden daha düşük. Yüzde 26'sı ise 50 yaşın üzerinde.
Okula kayıtlı çocuk sayısı, 2023/24 öğretim yılında son 20 yılın en yüksek seviyesi olan 831.000'e yükseldi. Artış, hem ilgili dönemdeki yüksek doğum oranlarından hem de özellikle Ukraynalı çocukların göç etmesinden kaynaklanmaktadır.
Önceki eğitim raporlarında belgelenen okul tekliflerindeki düşüş eğilimi artık devam etmiyor; 2022'de Almanya'da 29.241 genel eğitim okulu vardı.
2022 yılında, ülke çapındaki genel eğitim okullarında 2002 yılına göre yaklaşık 91.000 daha fazla öğretmen (793.000) istihdam ediliyordu. Bunların yaklaşık yarısı (yüzde 51) tam zamanlı çalışıyor. Ancak KMK tahminine göre, 2035 yılına kadar ülke genelinde genel eğitimde yaklaşık 24.000 öğretmen açığı yaşanacak ve ihtiyaçlar okul türleri, dersler ve bölgeler arasında önemli ölçüde farklılık gösterecek.
2023 yılında Almanya'daki üniversitelerde 481.000'i birinci sınıf öğrencisi olmak üzere yaklaşık 2,9 milyon öğrenci eğitim görüyordu. 2020'den bu yana, Alman üniversitelerine giriş yeterliliğine sahip birinci sınıf öğrencilerinin sayısı yüzde 11 azaldı; 404.000'den 2023'te 359.000'e. Federal Almanya'daki Eyaletler Eğitim ve Kültür İşleri Bakanları Daimi Konferansı'nın son tahmini Almanya, Alman üniversitelerine giriş yeterliliğine sahip birinci sınıf öğrencilerinin sayısının yeniden artacağını varsayıyor.
2022 baharında Ukrayna'dan yeni kaydolan öğrencilerin sayısı önceki yaz dönemlerine göre iki kattan fazla arttı: 2022'de Ukrayna'dan toplam yaklaşık 4.000 öğrenci bir Alman üniversitesinde eğitim görmeye başladı.
Almanya artık yurtdışında eğitim için ABD ve İngiltere'nin ardından üçüncü en popüler destinasyondur. Almanya'da alınan tüm yüksek lisans ve doktora derecelerinin yüzde 22'si artık uluslararası öğrenciler tarafından alınıyor ve STEM konularında bu rakam yüzde 26'ya kadar çıkıyor.
Mesleki yeterlilikle eğitim almak artık nadir değildir. Her dört öğrenciden biri eğitim almadan önce mesleki yeterliliği başarıyla elde ederken, özel üniversitelerde bu rakam ikide bire kadar çıkıyor. İleri eğitimlere katılım düzeyi de yüksek olmaya devam ediyor.
Mesleki eğitime odaklanılan bölüm aşağıdaki temel bulguları göstermektedir:
Mesleki eğitimin işgücü piyasasına yakınlığı nedeniyle genel olarak sosyal, ulusal ve uluslararası (özellikle ekonomik) gelişmeler mesleki eğitimi doğrudan etkilemektedir. Yönetişim yapıları bazen çok karmaşıktır:
- Mesleki/ikili eğitimde, federal hükümet şirket içi mesleki eğitimden ve geçiş sektöründe federal olarak finanse edilen önlemlerden sorumludur; eyaletler ve belediyeler ise mesleki okul sisteminden sorumludur.
- Yükseköğretim sektörü, mesleki ve akademik eğitim ve araştırmalarıyla öncelikle devletlerin sorumluluğundadır. Üniversiteler derslerini tasarlarken konuya özel odaklanma açısından büyük ölçüde özerktir.
- Sürekli mesleki eğitimde yönetim çok çeşitlidir.
2020 yılında Corona salgını sırasında çıraklık sayısının 527.000'e düşmesinin ardından 2023'te belirgin bir toparlanma yaşanıyor. Ancak şirketlerdeki çıraklık sayısı hala 2019'un altında (2019'da 578.000 iken 2023'te 563.000). . Talep tarafında ise düşüş artık devam etmiyor (2023'te 552.000), ancak hâlâ 2019 seviyesiyle arasında bir boşluk var.
İkili eğitim sistemine yeni girenlerin sayısı 2023'te 456.000 civarına yükseldi. Ancak 2020/21 korona salgını gibi genel toplumsal gelişmelerin etkileri açıkça görülüyor: Pandemi öncesinde ikili eğitime yeni girenlerin sayısı sistem 484.000 (2019) civarındaydı. 2023 yılında bu sayıya bir daha ulaşılamadı.
Daha fazla bilgi
Haberler/bildungsbericht