Stark-Watzinger/Günther-Wünsch: Eğitimde başarının temeli okumaktır

Felaket

New member
Almanya’da dördüncü sınıf öğrencilerinin okuma performansı 2016’dan beri düşüyor. Uluslararası bir karşılaştırmada Almanya ortada. Bu, bugün Berlin’de sunulacak olan Uluslararası İlkokul Okuma Çalışması (IGLU) 2021’in sonuçlarıyla gösteriliyor. Dünya çapında toplam 65 ülke ve bölge katıldı.

Federal Eğitim Bakanı Bettina Stark-Watzinger açıklıyor:

“IGLU araştırması, çocuklarımızın ve gençlerimizin performansının tekrar gelişebilmesi için eğitim politikasında acilen bir dönüşüme ihtiyacımız olduğunu gösteriyor. İyi okuyabilmek, en önemli temel becerilerden biridir ve eğitim başarısının temelidir. bu nedenle, dördüncü sınıf öğrencilerimizin dörtte birinin okumada zayıf olarak görülmesi endişe verici. Federal hükümet, Reading Start 1-2-3 ve BiSS-Transfer gibi girişimleri zaten destekliyor. Startopportunities programı ile, bunu bile yapmak istiyoruz. Sosyal açıdan dezavantajlı öğrencilerin yüksek oranda bulunduğu yaklaşık 4.000 okul, başlangıç için fırsat okulları haline getirilecek. İlkokullara ve okuma, yazma ve aritmetik gibi temel becerileri güçlendirmeye odaklanmak istiyoruz. Bu şekilde, federal ve eyalet hükümetleri daha fazla fırsat eşitliği sağlamak ve sosyal altyapı ile eğitim başarısı arasındaki bağı koparmak için birlikte çalışabiliriz.Artık çocuklar için en iyi olanı yapmalıyız.”

Eğitim Bakanları Konferansı Başkanı ve Berlin Eğitim, Gençlik ve Aile Senatörü Katharina Günther-Wünsch şöyle açıklıyor:

“Okuma teşviki, çocukların ve gençlerin eğitimlerini başarılı bir şekilde tamamlamalarını ve dolayısıyla profesyonel hayata başarılı bir başlangıç yapmalarını sağlamak için en önemli önlemlerden biridir ve olmaya devam etmektedir. Ne yazık ki, çok fazla öğrenci asgari standardın altındadır, bu nedenle sosyal katılım ancak sınırlı ölçüde mümkündür. IGLU çalışmasının sonuçları içler acısı. Korona salgını ve giderek daha heterojen hale gelen öğrenci topluluğu, öğretmenlere her zamankinden daha büyük zorluklar sunuyor. Bunun farkındayız ve bu zorlukların üstesinden geleceğiz. Eğitim Bakanları Konferansı, 2020’de ilkokullara özel olarak odaklandı ve Daimi Bilimsel Komisyon daha sonra buna karşılık gelen bir rapor hazırladı. ‘Okul sizi güçlü kılar’ ve BiSS-Transfer gibi federal ve eyalet girişimleriyle, göçmen kökenli çocuklara ve sosyal açıdan yoksun bölgelerdeki çocuklara özel destek sağlamaya devam etmek istiyoruz. IGLU 2021 çalışmasının sonuçları, daha yoğun önlemlerin ne kadar önemli olduğunu bir kez daha gösteriyor. Biz ülkeler, hızlı, etkili ve sürdürülebilir çözümler bulmak için birlikte çalışmalıyız. Federal hükümetin desteği bu açıdan son derece önemlidir.”

Bir bakışta en önemli sonuçlar:

  • Almanya’da dördüncü sınıf öğrencilerinin ortalama okuma yeterliliği 524 puandır. Almanya, AB karşılaştırma grubunun (527 puan) veya OECD karşılaştırma grubunun (527 puan) ortalamasından önemli ölçüde farklı değildir.
  • Almanya’da okuma performansı, 20 yıl önceki ilk ankete (2001: 539 puan) ve son ankete (2016: 537 puan) kıyasla önemli ölçüde düştü. Burada da Almanya, genel Avrupa trendinden önemli ölçüde farklı değil.
  • Almanya’da dördüncü sınıf öğrencilerinin dörtte biri, okumayı öğrenmekten öğrenmek için okumaya başarılı bir geçiş için gerekli olan okuma yeterliliği standardına ulaşamıyor (en azından yeterlilik seviyesi III). Oran yüzde 25,4 ile 2001 (yüzde 17) ve 2016’dan (yüzde 19) daha yüksek.
  • Almanya’da okumada yüksek performans gösteren öğrencilerin oranı (V. seviye) yüzde 8,3’e düştü (2016: yüzde 11,1; 2001: yüzde 8,6).
  • Okuma performansının heterojenliği Almanya’da yüksektir. Almanya’da 2001’den beri arttı.
  • Koronavirüs pandemisi sırasında okulların kapalı olması okuma performansını önemli ölçüde etkiledi. Almanya’da IGLU 2021’de gözlemlenen okuma okuryazarlığı, trendin COVID-19 salgını olmadan devam etmesi durumunda beklenenden önemli ölçüde daha düşük.
  • Ortalama olarak, dördüncü sınıf öğrencileri okullarından memnunlar ve onu öğrenmek için olumlu bir yer olarak görüyorlar.
Öğretme ve öğrenme davranışı:

  • Almanya’daki dördüncü sınıf öğrencilerinin çoğu, uluslararası standartlara göre okumak için yüksek motivasyona sahiptir.
  • Öğrencilerin yüzde 63’ü okul dışında günde en az yarım saat kitap okuyor. Bu oran uluslararası bir karşılaştırmada yüksektir (AB: yüzde 54, OECD: yüzde 53).
  • Almanya’da okullarda yeterince okunmuyor. Almanya’da ortalama olarak haftada 141 dakika öğretim süresi okuma derslerine ve/veya okuma etkinliklerine ayrılmaktadır (OECD: 205 dakika; AB: 194 dakika).
  • Sınıfta dijital medya kullanım sıklığı, uluslararası bir karşılaştırmada Almanya’da düşüktür.
eşitsizlikler:

  • Okuma becerilerinde kızlar lehine olan cinsiyet farkı 2001 seviyelerine geri döndü.
  • Okuma okuryazarlığındaki sosyal eşitsizlikler 20 yıldır değişmeden kalmıştır. Sosyo-ekonomik olarak dezavantajlı ailelerden gelen dördüncü sınıf öğrencileri, uluslararası bir karşılaştırmada yüksek olan becerilerde hala güçlü bir eksikliğe sahiptir.
  • Evde (neredeyse) her zaman Almanca konuşan çocuklar, evde sadece bazen veya hiç Almanca konuşmayan çocuklara göre daha avantajlıdır. Yeterlilik liderliği Almanya’da AB ve OECD ortalamasından daha belirgindir.
  • Almanya’daki dördüncü sınıf öğrencilerinin, eğer ebeveynleri daha düşük bir profesyonel sınıfa mensupsa, öğretmenlerinin Gymnasium’u tercih etmesi için okuma becerilerinin önemli ölçüde daha yüksek düzeyde olması gerekir. Vasıfsız veya yarı vasıflı işçilerin çocukları lise tercihi için 575 puan, üst sınıf ebeveynlerin çocukları ise 510 puan okuryazarlık puanı gerektirir.
Haberin Detayları

Almanya, 2001 yılından bu yana öğrencilerin okuduğunu anlama, okumaya yönelik tutum ve dönem sonundaki okuma alışkanlıklarını ölçen Progress in International Reading Literacy Study (PIRLS) veya International Primary School Reading Study (IGLU) çalışmalarına katılmaktadır. dördüncü sınıf notu kaydedildi. PIRLS/IGLU her beş yılda bir yapılmaktadır. Bir sonraki anket 2026’da yapılacak.

Bu döngüde ilk kez okuma becerileri de dijital olarak ölçüldü. Bu amaçla öğrenciler dizüstü bilgisayarlarda okuma çalışmaları yapmıştır.

PIRLS/IGLU 2021’e toplam 65 eyalet ve bölge katıldı. Çalışmaya Almanya’da 252 dördüncü sınıftan 4.611 dördüncü sınıf öğrencisi dahil edildi.

Salgının neden olduğu kesintiler nedeniyle, Almanya dahil olmak üzere katılımcı ülke ve bölgelerden yalnızca 37’si anketlerini 2021 baharında (1. dalga) başlangıçta planlandığı gibi gerçekleştirebildi. Almanya’nın sonuçlarının uluslararası sınıflandırması için, AB ve OECD ortalama değerleri yalnızca bu karşılaştırma grubu için dalga 1’den hesaplanır.

Uluslararası düzeyde, Uluslararası Eğitim Başarısını Değerlendirme Derneği (IEA) organizasyonun başlatıcısı ve sorumlusudur. Almanya’da PIRLS/IGLU 2021, Dortmund Teknik Üniversitesi Okul Geliştirme Araştırmaları Enstitüsü’nden (IFS) Prof. Dr. Nele McElvany’nin bilimsel direktörlüğünde gerçekleştirildi.

Daha fazla bilgi

www.ifs.ep.tu-dortmund.de/iglu2021/National Report
www.timssandpirls.bc.edu/pirls2021/Uluslararası Rapor
 
Üst