Beykozlu
New member
Hindistan’daki WhatsApp kullanıcıları, gelen uluslararası istenmeyen aramalarda büyük bir artış bildirdi
Yeni Delhi:
Birlik Bakanı Rajeev Chandrasekhar Perşembe günü yaptığı açıklamada, BT Bakanlığı’nın bilinmeyen uluslararası numaralardan gelen istenmeyen aramalar konusunda WhatsApp’a bir bildirim göndereceğini söyleyerek, kullanıcı güvenliğini sağlama sorumluluğunun dijital platformlarda olduğunu iddia etti.
Yetkili, hükümetin kötüye kullanıldığı veya kullanıcıların mahremiyetini ihlal ettiği iddia edilen her duruma yanıt vereceğini de sözlerine ekledi.
Dijital platformların kullanıcılarının güvenliğinden sorumlu olduğuna dair net bir mesaj gönderen Bilgi İşlemden Sorumlu Devlet Bakanı, bakanlığın uluslararası spam arama sorununu dikkate aldığını söyledi.
İncelenen yönlerden birinin de bu WhatsApp numaralarının ilk etapta nasıl tanımlanıp erişildiği ve bunun için veritabanlarından veya botlardan yararlanılıp yararlanılmadığını belirtti.
Bakanın yorumları, Hindistan’daki WhatsApp kullanıcılarının son birkaç gün içinde gelen uluslararası spam çağrılarında büyük bir artış olduğunu bildirmesiyle önem kazanıyor. Birçok kullanıcı Twitter’da bu spam aramaların büyük bir kısmının Endonezya (62), Vietnam (84), Malezya (60), Kenya (254) ve Etiyopya’ya (251) ait ülke kodlarına sahip olduğundan şikayet etti.
Chandrasekhar Salı günü, bakanlığın konuyu dikkate aldığını ve konuyla ilgili WhatsApp’a bir bildirim göndereceğini söyledi.
Hindistan Halkla İlişkiler Forumu (PAFI) tarafından düzenlenen bir etkinliğin oturum aralarında gazetecilere verdiği demeçte, “Bakanlık bunu not alıyor, onlara bir bildirim gönderecekler.”
Bakan, “dijital nagriklerin” güvenliğini sağlamaktan dijital platformların sorumlu ve mesul olduğunu belirterek, hükümetin kötüye kullanıldığı iddia edilen veya kullanıcıların mahremiyetinin ihlal edildiği iddia edilen her duruma yanıt vereceğini de sözlerine ekledi.
Bir spam sorunu varsa, bu kesinlikle WhatsApp veya bu konuda herhangi bir haberci platformunun bakması gereken bir sorundur, diye ekledi.
Bu noktada incelenen sorunlardan biri de bu numaraların dolandırıcılar tarafından nasıl ele geçirildiğidir.
“WhatsApp’ta hangi numaraların olduğunu nasıl tespit edebiliyorlar… Bunu körü körüne mi yapıyorlar… Ellerindeki bir veri tabanı mı? Bir veri tabanı varsa mahremiyet ihlalidir, yoksa yapıyorlardır.” bir bot aracılığıyla… rastgele numaralara mesaj göndererek… Ama bu kesinlikle platformların bakması istenecek bir şey” dedi.
Bir WhatsApp sözcüsü bir e-posta bildirisinde, uluslararası dolandırıcılık çağrılarının kötü aktörlerin son zamanlarda benimsediği yeni bir yol olduğunu ve platformun bu tür olayları önemli ölçüde azaltmak için AI ve ML sistemlerini hızla hızlandırdığını söyledi.
WhatsApp sözcüsü, “Yeni uygulamamız, mevcut arama oranını en az yüzde 50 oranında azaltacak ve mevcut olayı etkili bir şekilde kontrol edebilmeyi umuyoruz. Kullanıcılarımız için güvenli bir deneyim sağlamak için durmaksızın çalışmaya devam edeceğiz” dedi.
Sözcü, kullanıcıların gizliliğini ve güvenliğini korumanın Meta ve WhatsApp için temel olduğunu belirterek, “Kullanıcılarımız yaptığımız her şeyin merkezinde yer alıyor ve Hükümetin kullanıcıları güvende tutma hedefiyle tamamen uyumluyuz” dedi.
“WhatsApp, kullanıcı güvenliğini korumada uçtan uca şifreli hizmetler arasında liderdir. WhatsApp içinde Engelle ve Bildir gibi çeşitli güvenlik araçları sağlamaya devam ediyoruz, sürekli olarak kullanıcı güvenliği eğitimi ve farkındalığı oluşturuyoruz ve kötü aktörleri proaktif olarak ayıklıyoruz. bizim platformumuz.
WhatsApp sözcüsü, “Ancak, kötü aktörler kullanıcıları dolandırmanın farklı yollarını buluyor. Uluslararası dolandırıcılık aramaları, kötü aktörlerin son zamanlarda benimsediği yeni bir yöntem. Cevapsız arama yaparak, meraklı kullanıcıları yalnızca dolandırılmak için aramaya veya geri mesaj göndermeye yönlendiriyorlar.” söz konusu.
Chandrasekhar Çarşamba günü tweet atarak hükümetin WhatsApp’ın akıllı telefon kullanıcılarının mikrofonlarına telefon kullanımda değilken eriştiği iddiasını soruşturacağını söyledi.
Bir tweet’te bakan, hükümetin yeni Dijital Kişisel Verileri Koruma Yasası hazırlanırken bile iddia edilen gizlilik ihlalini inceleyeceğini söyledi.
Bu, WhatsApp’ın bir kullanıcının uyurken mikrofonuna eriştiği iddiasının ardından geldi.
WhatsApp daha sonra, Pixel telefonu ve WhatsApp ile ilgili bir sorun yayınlayan Twitter mühendisiyle son 24 saat içinde iletişim halinde olduğunu söyleyerek yanıt verdi.
WhatsApp bir tweet’te, “Bunun, Android’de Gizlilik Panolarındaki bilgileri yanlış değerlendiren bir hata olduğuna inanıyoruz ve Google’dan araştırmasını ve düzeltmesini istedik.” Dedi.
Şirket ayrıca kullanıcıların mikrofon ayarları üzerinde tam kontrole sahip olduğunu iddia etti.
Perşembe günü bakan, hükümetin önceden yüklenmiş uygulamalar için izinlerin ne olması gerektiğine ilişkin yönergeleri değerlendirdiğini söyledi.
Bakan, IAMAI derneği tarafından desteklenen özdenetim kuruluşu (SRO) fikrine karşı çıkan bazı çevrimiçi oyun platformlarıyla ilgili bir soruya, mevcut hiçbir endüstri kuruluşunun SRO olamayacağının istişare sürecinde zaten netleştirildiğini söyledi.
“SRO’nun bakanlık tarafından bildirilmesi gerekiyor, bu da SRO’nun çevrimiçi oyun kurallarında belirtilen karşılama kriterleri olarak bakanlık tarafından onaylanması gerektiği anlamına geliyor. SRO oluşturulacak… 100 başvuru yapılacak ve üçü seçilecek kimin en şeffaf, kapsayıcı ve kimin en çok paydaşı temsil ettiğine ve kimin daha güvenilir olduğuna bağlı” dedi.
Chandrasekhar, dijital kişisel verileri koruma Yasası taslağı hakkında, bunun Parlamentonun önümüzdeki oturumunda tanıtılacağını umduğunu söyledi.
23 yıllık Bilişim Yasasının yerini alacak olan ve merakla beklenen Dijital Hindistan Yasası ile ilgili istişarenin bir sonraki aşaması bu ay gerçekleşecek ve erken taslak Mayıs ayı sonuna kadar hazır olacak.
Bakan, hükümetin BT donanımına yönelik teşvikleri yaklaşık 17.000 Rs’ye çıkarmayı planladığını ve onayın ay sonuna kadar beklendiğini söyledi.
Hükümet, veri merkezlerinde sürdürülebilirliği teşvik etmek istiyor ve ayrıca bulut alanında daha fazla seçenek ve rekabet yaratmanın yollarını arıyor.
“Bugün sadece Amazon ve Azure ve NIC olan Meghraj’ımız… onun bir Big Tech alanı haline gelmesini ve sadece Azure ve Amazon’a sahip olmasını istemiyoruz, bu yüzden kesinlikle bunda daha fazla oyuncu istiyoruz ve bu Yapılabilir ve birçok Hintli şirket bunu yapabilir” dedi.
Bakan, hükümetin çip üretim planı için başvuru sürecini yeniden açmayı planlayıp planlamadığı sorulduğunda, pencerenin süresiz olarak açık olacağını doğruladı.
“45 gün boyunca açık tutma şeklindeki orijinal fikre karşı, bu pencere şimdi süresiz olarak açık olacak. Artık, ilk turdaki oyuncular da dahil olmak üzere herhangi bir nedenle rekabet edemeyen birçok oyuncuya açık olacak, hepsi rekabet edebilir. yeniden başvurun” dedi.
Daha önce PAFI Diyaloğu’na hitap ederken, Hindistan dijital alanda yeni yasalar ve yönetmelikler hazırlarken sektörü istişare sürecine aktif ve yapıcı bir şekilde katılmaya teşvik etti.
Açık, şeffaf ve yüksek kaliteli taahhütler için çağrıda bulunarak, “Gerçekten daha az tatmin edici bir sonuç olan lobicilik kavramını geride bırakmanızı tavsiye ederim ve bazen sonuçlar tek bir kuruluşa veya işletmeye odaklanıyor” dedi. ülke yeni çerçeveler hazırlarken.
()
Yeni Delhi:
Birlik Bakanı Rajeev Chandrasekhar Perşembe günü yaptığı açıklamada, BT Bakanlığı’nın bilinmeyen uluslararası numaralardan gelen istenmeyen aramalar konusunda WhatsApp’a bir bildirim göndereceğini söyleyerek, kullanıcı güvenliğini sağlama sorumluluğunun dijital platformlarda olduğunu iddia etti.
Yetkili, hükümetin kötüye kullanıldığı veya kullanıcıların mahremiyetini ihlal ettiği iddia edilen her duruma yanıt vereceğini de sözlerine ekledi.
Dijital platformların kullanıcılarının güvenliğinden sorumlu olduğuna dair net bir mesaj gönderen Bilgi İşlemden Sorumlu Devlet Bakanı, bakanlığın uluslararası spam arama sorununu dikkate aldığını söyledi.
İncelenen yönlerden birinin de bu WhatsApp numaralarının ilk etapta nasıl tanımlanıp erişildiği ve bunun için veritabanlarından veya botlardan yararlanılıp yararlanılmadığını belirtti.
Bakanın yorumları, Hindistan’daki WhatsApp kullanıcılarının son birkaç gün içinde gelen uluslararası spam çağrılarında büyük bir artış olduğunu bildirmesiyle önem kazanıyor. Birçok kullanıcı Twitter’da bu spam aramaların büyük bir kısmının Endonezya (62), Vietnam (84), Malezya (60), Kenya (254) ve Etiyopya’ya (251) ait ülke kodlarına sahip olduğundan şikayet etti.
Chandrasekhar Salı günü, bakanlığın konuyu dikkate aldığını ve konuyla ilgili WhatsApp’a bir bildirim göndereceğini söyledi.
Hindistan Halkla İlişkiler Forumu (PAFI) tarafından düzenlenen bir etkinliğin oturum aralarında gazetecilere verdiği demeçte, “Bakanlık bunu not alıyor, onlara bir bildirim gönderecekler.”
Bakan, “dijital nagriklerin” güvenliğini sağlamaktan dijital platformların sorumlu ve mesul olduğunu belirterek, hükümetin kötüye kullanıldığı iddia edilen veya kullanıcıların mahremiyetinin ihlal edildiği iddia edilen her duruma yanıt vereceğini de sözlerine ekledi.
Bir spam sorunu varsa, bu kesinlikle WhatsApp veya bu konuda herhangi bir haberci platformunun bakması gereken bir sorundur, diye ekledi.
Bu noktada incelenen sorunlardan biri de bu numaraların dolandırıcılar tarafından nasıl ele geçirildiğidir.
“WhatsApp’ta hangi numaraların olduğunu nasıl tespit edebiliyorlar… Bunu körü körüne mi yapıyorlar… Ellerindeki bir veri tabanı mı? Bir veri tabanı varsa mahremiyet ihlalidir, yoksa yapıyorlardır.” bir bot aracılığıyla… rastgele numaralara mesaj göndererek… Ama bu kesinlikle platformların bakması istenecek bir şey” dedi.
Bir WhatsApp sözcüsü bir e-posta bildirisinde, uluslararası dolandırıcılık çağrılarının kötü aktörlerin son zamanlarda benimsediği yeni bir yol olduğunu ve platformun bu tür olayları önemli ölçüde azaltmak için AI ve ML sistemlerini hızla hızlandırdığını söyledi.
WhatsApp sözcüsü, “Yeni uygulamamız, mevcut arama oranını en az yüzde 50 oranında azaltacak ve mevcut olayı etkili bir şekilde kontrol edebilmeyi umuyoruz. Kullanıcılarımız için güvenli bir deneyim sağlamak için durmaksızın çalışmaya devam edeceğiz” dedi.
Sözcü, kullanıcıların gizliliğini ve güvenliğini korumanın Meta ve WhatsApp için temel olduğunu belirterek, “Kullanıcılarımız yaptığımız her şeyin merkezinde yer alıyor ve Hükümetin kullanıcıları güvende tutma hedefiyle tamamen uyumluyuz” dedi.
“WhatsApp, kullanıcı güvenliğini korumada uçtan uca şifreli hizmetler arasında liderdir. WhatsApp içinde Engelle ve Bildir gibi çeşitli güvenlik araçları sağlamaya devam ediyoruz, sürekli olarak kullanıcı güvenliği eğitimi ve farkındalığı oluşturuyoruz ve kötü aktörleri proaktif olarak ayıklıyoruz. bizim platformumuz.
WhatsApp sözcüsü, “Ancak, kötü aktörler kullanıcıları dolandırmanın farklı yollarını buluyor. Uluslararası dolandırıcılık aramaları, kötü aktörlerin son zamanlarda benimsediği yeni bir yöntem. Cevapsız arama yaparak, meraklı kullanıcıları yalnızca dolandırılmak için aramaya veya geri mesaj göndermeye yönlendiriyorlar.” söz konusu.
Chandrasekhar Çarşamba günü tweet atarak hükümetin WhatsApp’ın akıllı telefon kullanıcılarının mikrofonlarına telefon kullanımda değilken eriştiği iddiasını soruşturacağını söyledi.
Bir tweet’te bakan, hükümetin yeni Dijital Kişisel Verileri Koruma Yasası hazırlanırken bile iddia edilen gizlilik ihlalini inceleyeceğini söyledi.
Bu, WhatsApp’ın bir kullanıcının uyurken mikrofonuna eriştiği iddiasının ardından geldi.
WhatsApp daha sonra, Pixel telefonu ve WhatsApp ile ilgili bir sorun yayınlayan Twitter mühendisiyle son 24 saat içinde iletişim halinde olduğunu söyleyerek yanıt verdi.
WhatsApp bir tweet’te, “Bunun, Android’de Gizlilik Panolarındaki bilgileri yanlış değerlendiren bir hata olduğuna inanıyoruz ve Google’dan araştırmasını ve düzeltmesini istedik.” Dedi.
Şirket ayrıca kullanıcıların mikrofon ayarları üzerinde tam kontrole sahip olduğunu iddia etti.
Perşembe günü bakan, hükümetin önceden yüklenmiş uygulamalar için izinlerin ne olması gerektiğine ilişkin yönergeleri değerlendirdiğini söyledi.
Bakan, IAMAI derneği tarafından desteklenen özdenetim kuruluşu (SRO) fikrine karşı çıkan bazı çevrimiçi oyun platformlarıyla ilgili bir soruya, mevcut hiçbir endüstri kuruluşunun SRO olamayacağının istişare sürecinde zaten netleştirildiğini söyledi.
“SRO’nun bakanlık tarafından bildirilmesi gerekiyor, bu da SRO’nun çevrimiçi oyun kurallarında belirtilen karşılama kriterleri olarak bakanlık tarafından onaylanması gerektiği anlamına geliyor. SRO oluşturulacak… 100 başvuru yapılacak ve üçü seçilecek kimin en şeffaf, kapsayıcı ve kimin en çok paydaşı temsil ettiğine ve kimin daha güvenilir olduğuna bağlı” dedi.
Chandrasekhar, dijital kişisel verileri koruma Yasası taslağı hakkında, bunun Parlamentonun önümüzdeki oturumunda tanıtılacağını umduğunu söyledi.
23 yıllık Bilişim Yasasının yerini alacak olan ve merakla beklenen Dijital Hindistan Yasası ile ilgili istişarenin bir sonraki aşaması bu ay gerçekleşecek ve erken taslak Mayıs ayı sonuna kadar hazır olacak.
Bakan, hükümetin BT donanımına yönelik teşvikleri yaklaşık 17.000 Rs’ye çıkarmayı planladığını ve onayın ay sonuna kadar beklendiğini söyledi.
Hükümet, veri merkezlerinde sürdürülebilirliği teşvik etmek istiyor ve ayrıca bulut alanında daha fazla seçenek ve rekabet yaratmanın yollarını arıyor.
“Bugün sadece Amazon ve Azure ve NIC olan Meghraj’ımız… onun bir Big Tech alanı haline gelmesini ve sadece Azure ve Amazon’a sahip olmasını istemiyoruz, bu yüzden kesinlikle bunda daha fazla oyuncu istiyoruz ve bu Yapılabilir ve birçok Hintli şirket bunu yapabilir” dedi.
Bakan, hükümetin çip üretim planı için başvuru sürecini yeniden açmayı planlayıp planlamadığı sorulduğunda, pencerenin süresiz olarak açık olacağını doğruladı.
“45 gün boyunca açık tutma şeklindeki orijinal fikre karşı, bu pencere şimdi süresiz olarak açık olacak. Artık, ilk turdaki oyuncular da dahil olmak üzere herhangi bir nedenle rekabet edemeyen birçok oyuncuya açık olacak, hepsi rekabet edebilir. yeniden başvurun” dedi.
Daha önce PAFI Diyaloğu’na hitap ederken, Hindistan dijital alanda yeni yasalar ve yönetmelikler hazırlarken sektörü istişare sürecine aktif ve yapıcı bir şekilde katılmaya teşvik etti.
Açık, şeffaf ve yüksek kaliteli taahhütler için çağrıda bulunarak, “Gerçekten daha az tatmin edici bir sonuç olan lobicilik kavramını geride bırakmanızı tavsiye ederim ve bazen sonuçlar tek bir kuruluşa veya işletmeye odaklanıyor” dedi. ülke yeni çerçeveler hazırlarken.
()