Beykozlu
New member
Türkiye’yi tema parklarla tanıştıran ve bir fazlaca imza projesiyle cümbüş, kültür ve tarih müzesi kuran Outdoor Factory, bir yandan Türkiye’ye yeni bir cümbüş ve müzecilik anlayışı kazandırmak, öbür yandan dünyada 65 milyara ulaşan kesimde Türk bayrağını daha yükseğe çekmek için çalışmalarına sürat verdi.
Outdoor Factory Kurucu Ortağı Suphi Aydıner, 2010 yılında kurdukları Outdoor Factory olarak, Türkiye’nin biroldukça bölgesinde yer alan tema park, kültür ve tarih müzeleri ve kent mimarisi alanında tasarım ve uygulama hizmeti verdiklerini belirterek, “12 yılda kendimizi epey geliştirdik. AR-GE çalışmalarına sürat verdik. Üretim, geliştirme, tasarım üzere alanlarda dünya devlerine karşı rekabet gücümüzü arttırıyoruz. Yılda 200’ün üzerinde tasarım gerçekleştiriyoruz. Dünyada rakiplerimizle 100 yıl kadar bir fark var lakin bu farkı kapatmak için 7 gün 24 saat çalışıyoruz. Her yıl globalde 65 milyar dolar yatırım yapılan bu dalda pazar hissemizi büyütüyoruz. Körfez ülkelerinde kuvvetliyüz. Avrupa’da 20 tema parkta imzamız var. Artık de Amerika’ya girdik. Bir yandan bölümün Türkiye’de büyümesine, öteki yandan dünyada süratle büyüyoruz” diye konuştu.
Lüç boyutluFX şirketine ortak oldu
Türkiye’de Vialand projesi ile tema park alanında güçlerini gösterdiklerini ve yurtharicinde büyüme sonucu aldıklarını tabir eden Aydıner, “Körfez bu bölümün en kıymetli pazarlarından biri. Katar’da Oasis/Quest ve Qeteifan üzere dev tema park projelerinin uygulamasında yer aldık. bir daha Özbekistan’da 60 metrelik bir anıt ve aqua park da dahil biroldukça projede yer aldık. Özbekistan’daki Bağımsızlık Anıtını Türkiye’den 14 uçak ve 90 tır sevkiyatı ile hayata geçirdik. 2020 yılında Amerika radarımıza girdi. Merkezi Orlando’da bulunan IAAPA (International Association of Amusement Parks and Attractions) üyesiyiz ve küresel sponsoruyuz. Amerika pazarı, bahisli cümbüş bölümü için farklı bir dünya. Pandemi daha sonrasında kesimin kalbinin attığı bu pazara girmeye karar verdik ve 2021 yılı Kasım ayında Amerika’da şirketimizi kurduk. İşlerimizin ağırlaşmaya başlamasıyla Chicago (Şikago) bizim üzere üretim tesisi kurmuş Lüç boyutluFX şirketiyle tanıştık. Şirketin sahibiyle vizyonumuz örtüştü ve şirketin %50’sine ortak olduk. Bu paydaşlıktan beklentimiz yüksek. Amerika pazarına girişimizle birlikte gayemiz global bir oyuncu olmak” değerlendirmesinde bulundu.
Bölgesel kalkınma için anahtar
Aydıner, dünyada tema park tarihinin 150 yıla dayandığını ve bugün bölgesel kalkınma modeli olarak kullanıldığına dikkat çekerek, Osmaniye modelinin Türkiye için değerini şu sözlerle tabir etti: “2014 yılında Osmaniye Belediyesi ile bir projeye başladık. Projeye başlamadan evvel herkes Osmaniye’de bu biçimde bir projeye başladığımız ile ilgili tenkitlerde bulundu. Bu yatırımın niye altyapı ya da daha farklı şeylerde kullanılmadığı sorgulanmaya başladı. Lakin Osmaniye Belediye Lideri vizyoner bakış açısı ile bizi destekledi. Liderin bize verdiği istatistiğe bakılırsa etraf vilayetlerin de yer aldığı 150 kilometre çapındaki alanda yaklaşık 9,5 milyon kişilik bir nüfus bulunuyordu. 2014 yılında her hafta sonu Osmaniye’den etraf kentlere harcanan 2,5 milyon TL vardı. Bu parkın yapılmasıyla buradan büyük bir gelir sağlanması öngörülüyordu. Parkın imalinin akabinde ise hafta sonunu farklı kentlerde geçiren aileler Osmaniye’de eğlenirken etraf kentlerden de fazlaca büyük bir talep ve ziyaretçi trafiği oluştu.”
4 proje yolda
Geleceğin dünyasında tema park ve müzelerin yeni konseptleriyle var olacağını belirten Aydıner, kelamlarına şu biçimde devam etti: “Son vakit içinderda en hayli yatırım yapılan şeylerden biri de dijital ve interaktif uygulamalar. Konsept müzeler dahilinde illüzyon müzesi, fun arka müzeleri üzere… Bilhassa müzecilikte 5 duyuya yönelik olarak koku alınan, müziğin yahut anlatımların olduğu dokunarak içeriğin çeşitlendiği deneyimler ön planda. Bu kapsamda biz de çocuklara, oyun tecrübesi sunarken bununla birlikte eğitici müzeler tasarlıyor ve uyguluyoruz. Hem eğitim birebir vakitte eğlenceyi bir ortada sunan proje kapsamında çocuk köylerinde çocuklara günlük hayatı deneyim etmelerini sağlayacak ortamlar kurgularken, bir yandan da workshoplar/ atölyeler hazırlıyoruz. Bu alanlarda matematik atölyesi, fotoğrafçılık atölyesi, moda atölyesi üzere hem cümbüş tıpkı vakitte eğitim odaklı aktiviteler bulunmakta. 56 tane modülde çocukların atölyelerde kendi deneylerini, üretimlerini yaptıkları eğitime yönelik olan çocuk köyünün birincisini Hatay Expo’da hayata geçirdik. Bu kapsamda İstanbul’da, Ege’de, Güneydoğu Anadolu’da ve Akdeniz’de yakın vakitte 4 projemiz daha hayata geçecek.”
Outdoor Factory Kurucu Ortağı Suphi Aydıner, 2010 yılında kurdukları Outdoor Factory olarak, Türkiye’nin biroldukça bölgesinde yer alan tema park, kültür ve tarih müzeleri ve kent mimarisi alanında tasarım ve uygulama hizmeti verdiklerini belirterek, “12 yılda kendimizi epey geliştirdik. AR-GE çalışmalarına sürat verdik. Üretim, geliştirme, tasarım üzere alanlarda dünya devlerine karşı rekabet gücümüzü arttırıyoruz. Yılda 200’ün üzerinde tasarım gerçekleştiriyoruz. Dünyada rakiplerimizle 100 yıl kadar bir fark var lakin bu farkı kapatmak için 7 gün 24 saat çalışıyoruz. Her yıl globalde 65 milyar dolar yatırım yapılan bu dalda pazar hissemizi büyütüyoruz. Körfez ülkelerinde kuvvetliyüz. Avrupa’da 20 tema parkta imzamız var. Artık de Amerika’ya girdik. Bir yandan bölümün Türkiye’de büyümesine, öteki yandan dünyada süratle büyüyoruz” diye konuştu.
Lüç boyutluFX şirketine ortak oldu
Türkiye’de Vialand projesi ile tema park alanında güçlerini gösterdiklerini ve yurtharicinde büyüme sonucu aldıklarını tabir eden Aydıner, “Körfez bu bölümün en kıymetli pazarlarından biri. Katar’da Oasis/Quest ve Qeteifan üzere dev tema park projelerinin uygulamasında yer aldık. bir daha Özbekistan’da 60 metrelik bir anıt ve aqua park da dahil biroldukça projede yer aldık. Özbekistan’daki Bağımsızlık Anıtını Türkiye’den 14 uçak ve 90 tır sevkiyatı ile hayata geçirdik. 2020 yılında Amerika radarımıza girdi. Merkezi Orlando’da bulunan IAAPA (International Association of Amusement Parks and Attractions) üyesiyiz ve küresel sponsoruyuz. Amerika pazarı, bahisli cümbüş bölümü için farklı bir dünya. Pandemi daha sonrasında kesimin kalbinin attığı bu pazara girmeye karar verdik ve 2021 yılı Kasım ayında Amerika’da şirketimizi kurduk. İşlerimizin ağırlaşmaya başlamasıyla Chicago (Şikago) bizim üzere üretim tesisi kurmuş Lüç boyutluFX şirketiyle tanıştık. Şirketin sahibiyle vizyonumuz örtüştü ve şirketin %50’sine ortak olduk. Bu paydaşlıktan beklentimiz yüksek. Amerika pazarına girişimizle birlikte gayemiz global bir oyuncu olmak” değerlendirmesinde bulundu.
Bölgesel kalkınma için anahtar
Aydıner, dünyada tema park tarihinin 150 yıla dayandığını ve bugün bölgesel kalkınma modeli olarak kullanıldığına dikkat çekerek, Osmaniye modelinin Türkiye için değerini şu sözlerle tabir etti: “2014 yılında Osmaniye Belediyesi ile bir projeye başladık. Projeye başlamadan evvel herkes Osmaniye’de bu biçimde bir projeye başladığımız ile ilgili tenkitlerde bulundu. Bu yatırımın niye altyapı ya da daha farklı şeylerde kullanılmadığı sorgulanmaya başladı. Lakin Osmaniye Belediye Lideri vizyoner bakış açısı ile bizi destekledi. Liderin bize verdiği istatistiğe bakılırsa etraf vilayetlerin de yer aldığı 150 kilometre çapındaki alanda yaklaşık 9,5 milyon kişilik bir nüfus bulunuyordu. 2014 yılında her hafta sonu Osmaniye’den etraf kentlere harcanan 2,5 milyon TL vardı. Bu parkın yapılmasıyla buradan büyük bir gelir sağlanması öngörülüyordu. Parkın imalinin akabinde ise hafta sonunu farklı kentlerde geçiren aileler Osmaniye’de eğlenirken etraf kentlerden de fazlaca büyük bir talep ve ziyaretçi trafiği oluştu.”
4 proje yolda
Geleceğin dünyasında tema park ve müzelerin yeni konseptleriyle var olacağını belirten Aydıner, kelamlarına şu biçimde devam etti: “Son vakit içinderda en hayli yatırım yapılan şeylerden biri de dijital ve interaktif uygulamalar. Konsept müzeler dahilinde illüzyon müzesi, fun arka müzeleri üzere… Bilhassa müzecilikte 5 duyuya yönelik olarak koku alınan, müziğin yahut anlatımların olduğu dokunarak içeriğin çeşitlendiği deneyimler ön planda. Bu kapsamda biz de çocuklara, oyun tecrübesi sunarken bununla birlikte eğitici müzeler tasarlıyor ve uyguluyoruz. Hem eğitim birebir vakitte eğlenceyi bir ortada sunan proje kapsamında çocuk köylerinde çocuklara günlük hayatı deneyim etmelerini sağlayacak ortamlar kurgularken, bir yandan da workshoplar/ atölyeler hazırlıyoruz. Bu alanlarda matematik atölyesi, fotoğrafçılık atölyesi, moda atölyesi üzere hem cümbüş tıpkı vakitte eğitim odaklı aktiviteler bulunmakta. 56 tane modülde çocukların atölyelerde kendi deneylerini, üretimlerini yaptıkları eğitime yönelik olan çocuk köyünün birincisini Hatay Expo’da hayata geçirdik. Bu kapsamda İstanbul’da, Ege’de, Güneydoğu Anadolu’da ve Akdeniz’de yakın vakitte 4 projemiz daha hayata geçecek.”