Mukesh Ambani, Pepsi’nin Tuttuğu Kola’yı Bozmak İçin Tanıdık Başucu Kitabını Benimsiyor

Beykozlu

New member
Hindistan’ın en büyük perakendecisi olan Reliance, Campa’yı 2.500 markete tedarik edecek. (Dosyalar)


Yeni Delhi:

Sanayi devi Reliance, önemli bir pazarda ABD içecek devleri PepsiCo ve Coca-Cola’ya meydan okumak için geniş perakende ağını kullanma, fiyatları düşürme ve milliyetçi duyguları harekete geçirme planlarıyla tarihi bir yerel kola markasını yeniden canlandırıyor.

Milyarder Mukesh Ambani tarafından kontrol edilen Reliance, bu ay 1970’ler ve 1980’lerde Hindistan’da popüler olan yenilenmiş Campa içeceklerini, ABD devleri liberalleşen bir ekonomide hızla genişlerken raflardan kaybolmadan önce piyasaya sürdü.

İlk bakışta, Ambani’nin Pepsi ve Coca-Cola’nın Euromonitor tahminlerine göre 4,6 milyar dolar değerindeki ve 2027’ye kadar yılda %5 büyümesi beklenen bir pazar üzerindeki tuhaf hakimiyetini gevşetmesi zor olacak gibi görünebilir. içki devleriyle başa baş ve başarısız oldu, en önemlisi Richard Branson, Virgin Cola ile.

Ancak Asya’nın en zengin insanı, Reliance’ı bu sektörde lider oyuncu yapmak için yedi yıl önce Hindistan’ın telekom pazarını acımasız fiyatlandırmayla ünlü bir şekilde alt üst etti. Ve aynı stratejinin bir kısmını meşrubat girişiminde uyguluyor.

Euromonitor International’dan bir danışman olan Amulya Pandit, “Coca-Cola ve Pepsi ülke çapında bir meydan okumaya alışkın değiller ve Reliance, nostaljik değeri yüksek yerel bir markayla onlara meydan okuyacak finansal güce ve erişime sahip” dedi.

Reliance’ın planı hakkında doğrudan bilgi sahibi olan bir kişi, Campa’yı yapmak için kendi fabrikalarını veya ortak girişimler olarak açmayı ve sodayı otellere, restoranlara ve uçak içi satışlara götürmeyi hedeflediğini söyledi. Campa’nın üretimi, markanın geçen yıl 2,7 milyon $’a satın alınmasının ardından şu anda dışarıdan temin ediliyor.

Şirket, mağaza içi fiyatlarında ciddi indirimler yapıyor. Bir Reuters kontrolünün gösterdiğine göre, iki litrelik bir Campa Cola şişesinin fiyatı mağazalarda 49 rupi (60 ABD senti), etiket fiyatına göre yaklaşık %50 indirimli ve 2,25 litrelik Kola ve Pepsi varyantlarından yaklaşık üçte bir daha düşük. En küçük Campa Cola ve Kola şişelerinin her ikisi de 10 rupi, Pepsi ise 12 rupi’den başlıyor.

Reliance’ı ekleyen kişi, yaklaşmakta olan popüler IPL kriket turnuvası sırasında bir reklam çılgınlığı planlıyor ve Campa’yı içecek ortağı yapmak için en az üç takımla görüşüyor, “Fiyat her yerde yıkıcı olacak,” dedi.

Strateji gizli olduğu için kişi kimliğinin açıklanmasını istemedi. Reliance yorum talebine yanıt vermezken, Pepsi rekabet hakkında bir politika olarak yorum yapmadığını söyledi.

Coca-Cola, küçük şişelerinin fiyatlarını geçen yıldan bu yana büyük ölçüde değiştirmediğini ve dağıtımı genişletmeye odaklandığını söyledi. Pazarda yeni oyunculara sahip olmak, yatırımların pazarı daha da geliştirmesi için büyük bir fırsat sunuyor” dedi.

Hindistan’ın en büyük perakendecisi olan Reliance, beş yıl içinde yıllık gelirlerinde 6,5 milyar dolar dahili hedef belirlediği yeni tüketim malları hamlesinin bir parçası olarak Campa’yı 2.500 bakkala ve şebeke dışı binlerce küçük mağazaya tedarik edecek.

Şirketin ayrıca bir bakkal alışveriş uygulaması ve Campa satışları için de kullanacağı 500.000 ana-baba mağazasına tüketim malları tedarik ettiği bir toptan satış sektörü var.

YABANCI MARKALARA KARŞI ‘MUHTEŞEM HİNT LEZZETİ’

Reliance’ın kola ve tüketim malları akını, Coca-Cola’da yaklaşık 17 yıl çeşitli liderlik pozisyonlarında çalışmış bir yönetici olan T. Krishnakumar tarafından yürütülüyor.

Pepsi ve Coca-Cola, Campa’yı “Harika Hint Lezzetine” ve “zengin bir mirasa” sahip yerli bir marka olarak tanıtarak milliyetçi duyguları ve nostaljiyi hedef aldıktan sonra Reliance’ın pazarlama stratejisini de dikkatle izleyecek.

Konunun hassas doğası nedeniyle ismini vermek istemeyen eski bir Pepsi yöneticisi, ABD firmasının, özellikle de Başbakan Narendra Modi’nin bizzat destek verdiği bir dönemde, “Önce Hindistan” gündemiyle pazarlanan yerel ürünler konusunda her zaman endişeli olduğunu söyledi. özgüven.

Rekabet zaten piyasada oynuyor.

Reuters’in Hindistan’ın batısındaki Mumbai, güneyindeki Chennai ve kuzeyindeki Lucknow’da ziyaret ettiği beş Reliance mağazasında, ana giriş kapılarında Campa cola veya limonlu plastik şişeler sergilendi veya rakiplerin hemen yanındaki raflara yerleştirildi.

Bir Chennai mağazasında, bir Reliance mağaza müdürü bu yıl Campa’yı tanıtmak için girişe yerleştirdiklerini, rakiplerinin arkasına saklandığını ve ilk bakışta görünmediğini söyledi. Başka bir şehir mağazası çalışanı, her 100 Pepsi ve Coca-Cola için 30 Campa şişesinin satıldığını söyledi.

Şimdilik, ABD’li rakiplerin üstünlüğü var. Hindistan Ambit Capital’de tüketici analisti olan Alok Shah, Pepsi ve Coca-Cola içeceklerinin Hindistan’da en az 3 milyon satış noktasında bulunduğunu ve şirketlerin yaygın bir lojistik ağına, onlarca fabrikaya ve birçok kişi tarafından tercih edilen bir lezzet avantajına sahip olduğunu söyledi.

“Tüketicilerin Campa’ya geçip geçmediğini görmek için beklememiz ve izlememiz gerekecek,” dedi ve büyük ölçüde benzer küçük paket fiyatlarıyla sunulan Pepsi ve Coke’un birçok Hintli için istek uyandıran yabancı markalar olmaya devam ettiğini de sözlerine ekledi.

Srinivas Rao, Coca-Cola’nın 1993’te satın aldığı yerel bir marka olan Thums Up’ı hala sevdiğini ve Coca-Cola’nın hakim olduğu ABD’nin aksine Hindistan’da en çok satan marka olduğunu söyledi.

Rao, Chennai’deki bir Reliance mağazasının önünde, “Evde biryani veya et yediğimizde her zaman Thums Up satın alıyoruz. Campa dahil diğer markaların indirimlerinden hoşlanmıyoruz,” dedi.

()
 
Üst