Beykozlu
New member
Hükümet henüz enerji geçiş komitesinden bir rapor kabul etmedi. (temsili)
Yeni Delhi:
Petrol bakanlığı, hükümetin, 10 lakh’tan fazla nüfusa sahip şehirlerde dizel motorlu dört tekerlekli araçların kullanımının yasaklanmasını ve 2027 yılına kadar elektrikli ve gaz yakıtlı araçlara geçilmesini öneren enerji geçiş komitesinden gelen bir raporu henüz kabul etmediğini söyledi.
Eski petrol sekreteri Tarun Kapoor başkanlığındaki komitenin raporu da 2035 yılına kadar motosikletlerin, scooterların ve içten yanmalı motorlu üç tekerlekli araçların aşamalı olarak kaldırılmasını önermişti.
Petrol ve Doğal Gaz Bakanlığı (MoPNG) bir tweet’te “Enerji Geçişi Danışma Komitesi’nin (ETAC) raporu MoPNG tarafından alındı. Hindistan Hükümeti henüz ETAC raporunu kabul etmedi” dedi.
Raporunu bu yılın Şubat ayında hükümete sunan kurul, yaklaşık 10 yıl içinde kentsel alanlarda dizel belediye otobüslerinin kullanılmaması gerektiğini belirtmişti.
Bakanlık, “Hindistan 2070 yılına kadar NetZero’ya bağlı. ETAC, LowCarbonEnergy’ye geçiş için geniş kapsamlı ve ileriye dönük tavsiyelerde bulundu. ETAC’ın fütüristik bir görünümü var” dedi. “ETAC’ın önerileri, birden fazla bakanlık ve eyaletler dahil bir dizi paydaşla ilgilidir. Rapor hakkında çeşitli paydaşlarla istişare henüz başlatılmadı. ETAC tavsiyeleri hakkında henüz bir karar alınmadı.” Panel, 2035 yılına kadar içten yanmalı motorlu iki/üç tekerlekli araçların kademeli olarak kaldırılmasına hazırlanmak için EV’lerin en uygun çözüm olarak teşvik edilebileceğini belirtmişti. “Ara dönemde, karışım oranı artan etanol karışımlı yakıt için politika desteği gerekiyor. verilecek.” Binek otomobiller ve taksiler de dahil olmak üzere dört tekerlekli araçların kısmen elektrikli ve kısmen de her kategoride yaklaşık yüzde 50’lik payla etanol karışımlı benzine geçmesi çağrısında bulundu.
“Dizel motorlu dört tekerlekli araçlar bir an önce ortadan kaldırılabilir. Bu nedenle, milyonu aşkın tüm şehirlerde ve yüksek kirliliğe sahip tüm kasabalarda dizel motorlu dört tekerlekli araçlara yönelik bir yasak beş yıl içinde, yani 2027’ye kadar uygulanmalı, ” dedi rapor.
EV’lere geçiş için geçiş yakıtı olarak CNG (10-15 yıla kadar) üzerinde durulmuştur.
“Kısa ve orta vadede esnek yakıt kabiliyetine sahip araçlar ve hibrit araçlar teşvik edilebilir. Bu, vergilendirme gibi mali araçların uygulanmasıyla yapılabilir.”
Raporda, ülkede elektrikli araç kullanımını artırmak için hükümetin Elektrikli ve Hibrit Araçların Daha Hızlı Benimsenmesi ve Üretimi programı (FAME) kapsamında verilen teşvikleri 31 Mart’ın ötesine “hedefli bir şekilde uzatmayı” düşünmesi gerektiği belirtildi.
Rapor, 2024’ten itibaren yalnızca elektrikle çalışan şehir içi teslimat araçlarının yeni kayıtlarını destekledi ve kargo taşımacılığı için demiryolları ve gazla çalışan kamyonların daha fazla kullanılmasını önerdi.
Bu adımlar, Hindistan’ın emisyonlarını 2070 yılına kadar net sıfıra indirme hedefine ulaşmasına yardımcı olacaktır.
Net-sıfır veya karbon nötr olmak, atmosferdeki sera gazı miktarını artırmamak anlamına gelir.
Hindistan, Çin, ABD ve AB’den sonra dünyanın dördüncü en büyük karbondioksit yayıcısıdır. Ancak devasa nüfusu, kişi başına emisyonlarının diğer büyük dünya ekonomilerinden çok daha düşük olduğu anlamına geliyor. Hindistan, 2019’da kişi başına 1,9 ton CO2 salarken, o yıl ABD için 15,5 ton ve Rusya için 12,5 ton saldı.
Net sıfıra doğru hükümet, 2030 yılına kadar ülkenin enerjisinin yüzde 50’sini yenilenebilir kaynaklardan elde etmek ve aynı yıl içinde öngörülen toplam karbon emisyonlarını bir milyar ton azaltmak için bir hedef belirledi.
Geçiş için, dizel gibi sıvı yakıtlardan daha az kirletici olan doğal gazın sanayide ve otomobillerde kullanımını artırmak istiyor. Hindistan, doğal gazın enerji karışımındaki payını şu anda yüzde 6,7’den 2030’a kadar yüzde 15’e çıkarmayı hedefliyor.
Rapor, Hindistan’daki benzin ve dizel talebinin 2040’ta zirveye ulaşmasının ve bundan sonra araçların elektrifikasyonu nedeniyle düşmesinin beklendiğini söyledi. LPG talebinin 2030’dan sonra elektrikli pişirmeye bağlı olarak düşmesi ve 2070’e kadar yüzde 100 elektrifikasyonla sıfıra inmesi bekleniyor.
Havacılık yakıtına olan talep yüzde 3,5 YBBO ile artmaya devam edecek, ancak yerini kademeli olarak sürdürülebilir yakıt alacaktır. Nafta talebinin, petrokimyasallara yönelik artan talep nedeniyle yüzde 4,5 YBBO (2030-50) ve yüzde 2,3 bileşik yıllık büyüme oranında (2050-70) artması bekleniyor.
“Fosil yakıt tüketimindeki geçiş oranı, öncelikle otomobil sektöründe EV’lere geçişe bağlıdır. Politika zorunlulukları nedeniyle EV’lere agresif bir geçişle birlikte, yenilenebilir enerji/biyoyakıt üretimi ve azaltımı için rafinerilerin başka amaçlara dönüştürülmesi/kapatılması hızlandırılacaktır. genel karbon ayak izinin” dedi.
()
Yeni Delhi:
Petrol bakanlığı, hükümetin, 10 lakh’tan fazla nüfusa sahip şehirlerde dizel motorlu dört tekerlekli araçların kullanımının yasaklanmasını ve 2027 yılına kadar elektrikli ve gaz yakıtlı araçlara geçilmesini öneren enerji geçiş komitesinden gelen bir raporu henüz kabul etmediğini söyledi.
Eski petrol sekreteri Tarun Kapoor başkanlığındaki komitenin raporu da 2035 yılına kadar motosikletlerin, scooterların ve içten yanmalı motorlu üç tekerlekli araçların aşamalı olarak kaldırılmasını önermişti.
Petrol ve Doğal Gaz Bakanlığı (MoPNG) bir tweet’te “Enerji Geçişi Danışma Komitesi’nin (ETAC) raporu MoPNG tarafından alındı. Hindistan Hükümeti henüz ETAC raporunu kabul etmedi” dedi.
Raporunu bu yılın Şubat ayında hükümete sunan kurul, yaklaşık 10 yıl içinde kentsel alanlarda dizel belediye otobüslerinin kullanılmaması gerektiğini belirtmişti.
Bakanlık, “Hindistan 2070 yılına kadar NetZero’ya bağlı. ETAC, LowCarbonEnergy’ye geçiş için geniş kapsamlı ve ileriye dönük tavsiyelerde bulundu. ETAC’ın fütüristik bir görünümü var” dedi. “ETAC’ın önerileri, birden fazla bakanlık ve eyaletler dahil bir dizi paydaşla ilgilidir. Rapor hakkında çeşitli paydaşlarla istişare henüz başlatılmadı. ETAC tavsiyeleri hakkında henüz bir karar alınmadı.” Panel, 2035 yılına kadar içten yanmalı motorlu iki/üç tekerlekli araçların kademeli olarak kaldırılmasına hazırlanmak için EV’lerin en uygun çözüm olarak teşvik edilebileceğini belirtmişti. “Ara dönemde, karışım oranı artan etanol karışımlı yakıt için politika desteği gerekiyor. verilecek.” Binek otomobiller ve taksiler de dahil olmak üzere dört tekerlekli araçların kısmen elektrikli ve kısmen de her kategoride yaklaşık yüzde 50’lik payla etanol karışımlı benzine geçmesi çağrısında bulundu.
“Dizel motorlu dört tekerlekli araçlar bir an önce ortadan kaldırılabilir. Bu nedenle, milyonu aşkın tüm şehirlerde ve yüksek kirliliğe sahip tüm kasabalarda dizel motorlu dört tekerlekli araçlara yönelik bir yasak beş yıl içinde, yani 2027’ye kadar uygulanmalı, ” dedi rapor.
EV’lere geçiş için geçiş yakıtı olarak CNG (10-15 yıla kadar) üzerinde durulmuştur.
“Kısa ve orta vadede esnek yakıt kabiliyetine sahip araçlar ve hibrit araçlar teşvik edilebilir. Bu, vergilendirme gibi mali araçların uygulanmasıyla yapılabilir.”
Raporda, ülkede elektrikli araç kullanımını artırmak için hükümetin Elektrikli ve Hibrit Araçların Daha Hızlı Benimsenmesi ve Üretimi programı (FAME) kapsamında verilen teşvikleri 31 Mart’ın ötesine “hedefli bir şekilde uzatmayı” düşünmesi gerektiği belirtildi.
Rapor, 2024’ten itibaren yalnızca elektrikle çalışan şehir içi teslimat araçlarının yeni kayıtlarını destekledi ve kargo taşımacılığı için demiryolları ve gazla çalışan kamyonların daha fazla kullanılmasını önerdi.
Bu adımlar, Hindistan’ın emisyonlarını 2070 yılına kadar net sıfıra indirme hedefine ulaşmasına yardımcı olacaktır.
Net-sıfır veya karbon nötr olmak, atmosferdeki sera gazı miktarını artırmamak anlamına gelir.
Hindistan, Çin, ABD ve AB’den sonra dünyanın dördüncü en büyük karbondioksit yayıcısıdır. Ancak devasa nüfusu, kişi başına emisyonlarının diğer büyük dünya ekonomilerinden çok daha düşük olduğu anlamına geliyor. Hindistan, 2019’da kişi başına 1,9 ton CO2 salarken, o yıl ABD için 15,5 ton ve Rusya için 12,5 ton saldı.
Net sıfıra doğru hükümet, 2030 yılına kadar ülkenin enerjisinin yüzde 50’sini yenilenebilir kaynaklardan elde etmek ve aynı yıl içinde öngörülen toplam karbon emisyonlarını bir milyar ton azaltmak için bir hedef belirledi.
Geçiş için, dizel gibi sıvı yakıtlardan daha az kirletici olan doğal gazın sanayide ve otomobillerde kullanımını artırmak istiyor. Hindistan, doğal gazın enerji karışımındaki payını şu anda yüzde 6,7’den 2030’a kadar yüzde 15’e çıkarmayı hedefliyor.
Rapor, Hindistan’daki benzin ve dizel talebinin 2040’ta zirveye ulaşmasının ve bundan sonra araçların elektrifikasyonu nedeniyle düşmesinin beklendiğini söyledi. LPG talebinin 2030’dan sonra elektrikli pişirmeye bağlı olarak düşmesi ve 2070’e kadar yüzde 100 elektrifikasyonla sıfıra inmesi bekleniyor.
Havacılık yakıtına olan talep yüzde 3,5 YBBO ile artmaya devam edecek, ancak yerini kademeli olarak sürdürülebilir yakıt alacaktır. Nafta talebinin, petrokimyasallara yönelik artan talep nedeniyle yüzde 4,5 YBBO (2030-50) ve yüzde 2,3 bileşik yıllık büyüme oranında (2050-70) artması bekleniyor.
“Fosil yakıt tüketimindeki geçiş oranı, öncelikle otomobil sektöründe EV’lere geçişe bağlıdır. Politika zorunlulukları nedeniyle EV’lere agresif bir geçişle birlikte, yenilenebilir enerji/biyoyakıt üretimi ve azaltımı için rafinerilerin başka amaçlara dönüştürülmesi/kapatılması hızlandırılacaktır. genel karbon ayak izinin” dedi.
()