Hükümet, Tüketici Vakalarının Beklentisini Azaltmak İçin Yapay Zeka Kullanımı Üzerinde Çalıştığını Söyledi

Beykozlu

New member
Tüketici İşleri Bakanlığı, vakaların görülme sıklığını azaltmak için yapay zekayı kullanmaya çalıştığını söyledi


Yeni Delhi:

Tüketici İşleri Bakanlığı bugün, ülkedeki çeşitli tüketici mahkemelerindeki davaların bekleme süresini azaltmak için yapay zeka (AI) kullanma üzerinde çalıştığını söyledi.

Bakanlık ayrıca Ulusal Tüketici Anlaşmazlıklarını Giderme Komisyonu’nun (NCDRC) Ağustos ayında 854 vakayı başarıyla çözdüğünü ve bu yılın en yüksek imha oranı olduğunu söyledi.

Bunun, NCDRC tarafından atılan proaktif adımlar, kolaylaştırılmış süreçler ve vakaların her zamankinden daha hızlı çözülmesine yardımcı olan E-daakhil gibi ileri teknoloji sayesinde mümkün olduğunu da sözlerine ekledi.

Bakanlık, “Davaların bertaraf edilmesinde aynı ivmeyi korumak amacıyla, Bakanlık, tüketici komisyonlarında davaların E-daakhil aracılığıyla sunulmasını zorunlu hale getirdi ve yakında E-daakhil’de VC (Haber konferans) özelliğini başlatacak.” dedi. Bir açıklamada.

Yapay zekanın kapsamı hızla artarken bakanlığın “Ulusal, Eyalet ve Bölge Tüketici Komisyonlarındaki davaların görülme sıklığını azaltmak için yapay zeka olanaklarını kullanmaya da çalıştığını” ekledi.

Açıklamada, Tüketici Komisyonlarına açılan davanın yapay zeka aracılığıyla analiz edileceği ve davanın özetini oluşturulacağı ve davanın çözümünde yapay zeka aracılığıyla daha birçok eylemin gerçekleştirileceği belirtildi.

Bakanlığa göre NCDRC, 2023 yılında tüketici davalarının komisyonda değerlendirilmesini önemli ölçüde iyileştirdi.

NCDRC ve Tüketici İşleri Bakanlığı, ağustos ayında 854 tüketici davasını başarıyla çözerken, aynı dönemde açılan davaların sayısı 455 oldu ve bu, bu yıl yüzde 188 ile en yüksek elden çıkarma oranı oldu.

Bakanlık, bu başarının, NCDRC’nin tüketici haklarını koruma ve şikayetlerin derhal giderilmesini sağlama konusundaki sarsılmaz kararlılığının altını çizdiğini söyledi.

Tüketici vakalarının bakanlık tarafından düzenli olarak izlenmesi ve Guwahati ve Chandigarh’da çeşitli bir günlük bölgesel çalıştayların düzenlenmesi bile sürecin hızlandırılmasına yardımcı oldu.

Bakanlık ayrıca tüketici komisyonlarındaki bağımlılığı azaltmak için sigorta ve gayrimenkul konularında sektörel beyin fırtınası oturumları düzenledi.

Açıklamada, Jharkhand, Madhya Pradesh, Karnataka, Rajasthan, Bihar, Maharashtra ve Kerala gibi çeşitli eyaletlerde eyalete özel toplantıların da düzenlendiği belirtildi.

(Başlık dışında bu hikaye Haberler personeli tarafından düzenlenmemiştir ve ortak bir yayından yayınlanmıştır.)
 
Üst