Hindistan İflas Yasasında Önerilen Değişiklikten Etkilenen Teminatlı Alacaklılar

Beykozlu

New member
Teminatlı alacaklılar, tipik olarak bankalar ve tahvil sahipleri, gelirler üzerinde ilk talepte bulunmaya devam edecekti.


Yeniden yapılandırma ve iflas uzmanlarına göre, Hindistan’ın bankaları ve tahvil sahipleri, ödenmemiş satıcılar ve hükümet gibi küçük alacaklılara daha fazla pay verecek bir yasa değişikliği önerisi kapsamında iflas kararlarında daha az telafi etmeyi başardı.

Ocak ayında yayınlanan ve İflas ve İflas Yasasında başka önemli değişiklikler öneren bir tartışma belgesinde, hükümetin “gelirlerin adil bir dağıtım şeması” elde etmeye çalıştığını söyledi. Ancak, iflas uzmanları, genellikle teminatsız talepleri olanlardan önce ödenen teminatlı alacaklılara, bu değişikliklerin nihayetinde yürürlüğe girmesi durumunda IBC’ye daha az uygun olabileceğini söyledi.

Teminatlı alacaklılar, tipik olarak bankalar ve tahvil sahipleri, bir iflas çözüm planının gelirleri üzerinde ilk talepte bulunmaya devam edecek, ancak yalnızca kurumsal borçlunun tasfiye değerine kadar. Bu ayın başlarında kamuoyunun görüşüne sunulan belgeye göre, tasfiye değerinin üzerindeki herhangi bir geri ödeme, teminatsız mali alacaklılar, ödenmemiş satıcılar ve hükümete borçlu olunan yasal borçlar dahil olmak üzere tüm alacaklılar arasında makul bir şekilde paylaşılacak.

EY Hindistan’da finansal hizmetler ve yeniden yapılandırma lideri Abizer Diwanji, teklifin teminatlı alacaklılar için adil olmadığını ve kredi piyasalarını ve menkul kıymet mülahazalarını önemli ölçüde etkileyeceğini söyledi.

Halihazırda gecikmelere ve davalara saplanmış olan IBC kapsamındaki genel tahsilatlar, taleplerin kabaca üçte biri veya daha azı olmuştur. Bu koşullar altında, hükümetin önerisi Hint bankalarından uluslararası özel kredi fonlarına kadar borç verenleri daha da fazla caydırabilir.

Neler Değişecek?

Alacaklılara geri ödeme sırasını belirleyen mevcut tasfiye şelalesi gibi, önerilen iflas şelalesi de teminatlı alacaklara öncelik verir, ancak yalnızca teminatın değerine kadar. Tasfiyede kalan gelir önce ödenmeyen maaşlara, sonra teminatsız alacaklılar ve hissedarlara dağıtılır. İflasta, teklif tüm teminatsız alacaklılara eşit davranır.

Diwanji, 100 rupi teminatlı alacaklı alacakları, 150 rupi teminatsız alacakları, 75 rupi tasfiye değeri ve 125 rupi tahsilatı olan iflas etmiş bir şirketin olduğu bir durum önerdi. Mevcut sistemde, teminatlı alacakların tamamının ödeneceğini ve kalan 25’in bir hiyerarşi içinde teminatsız alacaklara gideceğini söyledi. Ancak önerilen yeni sistem kapsamında, teminatlı alacaklıların yalnızca 75 rupi alacağını, kalan 50 rupinin ise tüm teminatsız alacaklar arasında orantılı olarak dağıtılacağını söyledi.

Hukuk profesörü ve İflas ve İflas eski başkanı MS Sahoo, en büyük etkinin yetersiz teminatlı alacaklılar üzerinde olacağını söyledi – dayanak menkul kıymetin değerinden daha fazlasını ödünç verenler veya menkul kıymetin değerinde derin bir düşüş görenler. Hindistan Kurulu.

Sahoo, Hindistan’ın bankalar genelinde sorunlu varlıklardan muzdarip olduğu bir zamanda borç vermeyi profesyonelleştireceğini söyledi. Önerilen değişiklikler aynı zamanda borç verenleri güvenlik değerini izlemeye ve teminatsız alacaklılara makul koruma sağlamaya zorlayacaktır.

Çoğu zaman, çözüm planları, işin sürekliliği için kritik olan operasyonel alacaklılar için meblağlar ayırır. Diwanji, bunun teminatlı alacaklıların daha geniş etkileri olan haklarını etkilemek yerine vaka bazında yapılmasının daha iyi olduğunu söyledi.

Hükümet ayrıca, karışık yanıtlar alan çözüm planları ve dağıtım gelirleri için mahkeme onay süreçlerinin ayrılmasını önerdi.


Günün Öne Çıkan Videosu



RBI, 2023-24 İçin %6,4’lük Ekonomik Büyüme Bekliyor
 
Üst