Federal Bakanlar Stark-Watzinger ve Paus: yetenekleri araştırmak ve özgürce geliştirmek

Felaket

New member
Şirketler ve kurumlar, bu yılki Kızlar Günü ve Erkekler Günü’nde ülke çapında yaklaşık 20.000 kampanya ve 160.000’den fazla yer sunuyor – ilgi alanına dayalı ve klişeden arınmış kariyer ve çalışma yönelimi için her zamankinden daha fazla fırsat. Örneğin, 5 ila 10. sınıflardaki öğrenciler, spor profesyonellerinden takım oyunu öğrenebilir, moda dünyasının perde arkasına göz atabilir veya iş yerindeki hemşirelerin omuzlarının üzerinden bakabilir.

Federal Eğitim Bakanı Bettina Stark-Watzinger açıklıyor:

“Bugünün kızları her şey olabilir. Yeteneklerinin ve becerilerinin her yerde olmaması için hiçbir neden yok. Bu yüzden evim yıllardır Girls’ Day’i destekliyor. Tam olarak ilgi uyandırmamız ve potansiyelden yararlanmamız gereken yerde başlar. Girls’ Day, kızlara MINT’i uygulamalı olarak deneyimleme, içgörü ve deneyim kazanma ve kadın rol modelleri tanıma fırsatı sunuyor. Bu hem onlar için hem de toplum olarak bizim için büyük bir fırsat. Kız ve erkek çocuklara yeteneklerini keşfetme ve özgürce geliştirme fırsatı vermeliyiz.”

Federal Gençlik Bakanı Lisa Paus açıklıyor:

“Gençlerin hangi işleri seçtikleri, kendi deneyimlerini kazanmak için sahip oldukları fırsatlarla çok ilgili. Tüm kız ve erkek çocukları, işyerindeki cinsiyet rolleri hakkındaki modası geçmiş fikirlerden uzak, yeteneklerini cesurca keşfetmeye teşvik etmek istiyorum. Örneğin kızlar teknik mesleklerde başarılı olabileceklerini deneyimleyebilirler ve erkekler eylem günü uygulamalı meslekleri tanıyarak yaratıcı veya özenli tarafları keşfedebilirler. Girls’Day ve Boys’Day, meslekte daha yaşanmış bir çeşitliliğe doğru bir adım olabilir.”

Yeterlilik Merkezi Girls’Day ve Boys’Day Başkanı Barbara Schwarze şunları ekliyor:

“Eylem günleri sayesinde, okul çocukları normalde nadiren kendileri için düşündükleri mesleklere yakınlaşma fırsatına sahip oluyorlar. Şu anki araştırmamız yapıştırma etkisi olduğunu gösteriyor. Girls’ Day katılımcılarının yüzde 42’si ve Boys’ Day katılımcılarının yüzde 36’sı staj veya çıraklık için şirkete geri dönmeyi hayal edebiliyor.”

Haberin Detayları

Almanya’da 330’dan fazla ikili eğitim mesleği var. Ancak kızların yarısından fazlası meslek seçerken kendilerini bu eğitim mesleklerinden sadece on tanesiyle sınırlıyor, hiçbiri endüstriyel veya teknik değil. Erkekler için de durum benzer: genç erkeklerin yarısından fazlası sadece 20 eğitim mesleği arasından seçim yapıyor.

Kızlar Günü ve Erkekler Günü’nde gençler, kadınların ve erkeklerin bugüne kadar yeterince temsil edilmediği işler hakkında fikir sahibi oluyor. Şirketler ve kurumlar için eylem günü, gençleri pratik bir şekilde tanıtmak ve kendi konu alanları hakkında heyecanlandırmak için bir fırsattır. Eylem günleri, yaygın toplumsal cinsiyet klişelerine karşı önemli bir itici güç sağlar ve gençlerin kariyer ve eğitim seçeneklerini genişletmelerini sağlar. Kızlar Günü eylem günü, Federal Aile İşleri, Yaşlılar, Kadınlar ve Gençlik Bakanlığı (BMFSFJ) ve Federal Eğitim ve Araştırma Bakanlığı (Haberler) tarafından finanse edilmektedir. BMFSFJ, 2011’den beri Boys’ Day eylem gününü de destekliyor. 2001’den bu yana Girls’ Day kapsamında kızlar için 2,25 milyondan fazla yer açıldı. Boys’ Day’e şimdiye kadar 370.000’den fazla erkek çocuk katıldı.
 
Üst