Beykozlu
New member
Xinhua’nın haberine bakılırsa, “B-919A” kayıt numaralı uçak, Şanghay Pudong Milletlerarası Havalimanı’ndan kalkarak tıpkı kentteki Hongçiao Memleketler arası Havalimanı’nda hava yolu şirketine teslim edildi.
“Boeing 737” ve “Airbus 320” muadili olarak tasarlanan yolcu uçaklarının, 2023’ten itibaren ticari seferlerde kullanılmaya başlanması öngörülüyor.
Devlete ilişkin Çin Ticari Uçak Şirketi’nin (COMAC) geliştirdiği tek koridorlu ve dar gövdeli uçak, 156 ila 168 yolcu taşıyabiliyor.
Model, birinci test uçuşunu 14 Mayıs’ta yapmış; uçuşa uygunluğunu tescil eden “tip lisansı”nı 30 Eylül’de, üretim lisansını 30 Kasım’da almıştı.
China Eastern, Mart 2021’de imzalanan mutabakatla uçakları tanesi 99 milyon dolara satın almak için COMAC ile muahedeye varmıştı.
Hava yolu şirketi, uçakları Şanghay’dan Pekin, Guangcou, Şıncın ve Çıngdu kentlerine yapılacak iç çizgi uçuşlarında kullanmayı planlıyor.
Dünyada sivil havacılık bölümünde en yaygın kullanılan uçak tipi olan “orta mesafe” yolcu uçağının piyasaya sürülmesiyle Çin’in, ABD’li Boeing ile Avrupalı Airbus şirketlerinin egemenliğindeki global yolcu uçağı pazarında hisse sahibi olabileceği değerlendirmesi yapılıyor.
COMAC tarafınca 2008’de geliştirilmeye başlanan C919, ülkenin dışa bağımlılığını azaltmayı hedeflese de jet motoru ve denetim yazılımları üzere kritik bileşenleri General Electric ve Honeywell üzere ABD şirketlerince üretildiğinden, bütünüyle yerli nitelik taşımıyor.
“Boeing 737” ve “Airbus 320” muadili olarak tasarlanan yolcu uçaklarının, 2023’ten itibaren ticari seferlerde kullanılmaya başlanması öngörülüyor.
Devlete ilişkin Çin Ticari Uçak Şirketi’nin (COMAC) geliştirdiği tek koridorlu ve dar gövdeli uçak, 156 ila 168 yolcu taşıyabiliyor.
Model, birinci test uçuşunu 14 Mayıs’ta yapmış; uçuşa uygunluğunu tescil eden “tip lisansı”nı 30 Eylül’de, üretim lisansını 30 Kasım’da almıştı.
China Eastern, Mart 2021’de imzalanan mutabakatla uçakları tanesi 99 milyon dolara satın almak için COMAC ile muahedeye varmıştı.
Hava yolu şirketi, uçakları Şanghay’dan Pekin, Guangcou, Şıncın ve Çıngdu kentlerine yapılacak iç çizgi uçuşlarında kullanmayı planlıyor.
Dünyada sivil havacılık bölümünde en yaygın kullanılan uçak tipi olan “orta mesafe” yolcu uçağının piyasaya sürülmesiyle Çin’in, ABD’li Boeing ile Avrupalı Airbus şirketlerinin egemenliğindeki global yolcu uçağı pazarında hisse sahibi olabileceği değerlendirmesi yapılıyor.
COMAC tarafınca 2008’de geliştirilmeye başlanan C919, ülkenin dışa bağımlılığını azaltmayı hedeflese de jet motoru ve denetim yazılımları üzere kritik bileşenleri General Electric ve Honeywell üzere ABD şirketlerince üretildiğinden, bütünüyle yerli nitelik taşımıyor.