Air India Pilotlar Grubu Yeni Kadro Sistemine İlişkin Yorgunluk Endişelerini İşaretledi

Beykozlu

New member
Son zamanlarda bir pilotun ölümünün ardından pilotlar arasındaki yorgunluk sorunu gündeme geldi.(Temsili)


Bombay:

Air India pilotlarından oluşan bir grup, yeni bir görevlendirme aracı kullanılarak oluşturulan uçuş ekibi listelerinin ardından, görev süreleri arasındaki uzun bekleme sürelerinin mürettebatın uyanıklığını ve performansını tehlikeye atacağını söyleyerek yorgunluk endişelerini dile getirdi.

Hint Pilotlar Birliği (IPG), “Aktif uçuş görevlerinden önce meydana gelen uzun bekleme süreleri, mürettebatın hazırlıklılığını artırmaya ters düşüyor ve aslında zaman içinde yorgunluk birikmesine katkıda bulunuyor” dedi.

Geçen hafta Air India Güvenlik Müdürü Henry Donohoe’ya yazdığı bir mektupta IPG, operasyonel verimlilik ve ekonomik kazanımlar için aralıksız çabanın, Uçuş Görev Süresi Sınırlamaları (FDTL) düzenlemelerinin ardındaki temel amacın kasıtsız olarak gölgelenmesine yol açtığının yakın zamanda gözlemlendiğini söyledi. .

Uçuş Görev Süresi Sınırlaması (FDTL), pilotlar ve kabin ekibi personeli için yeterli yeniden zamanlamaları sağlamak amacıyla Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından belirlenmektedir.

Pilotlar arasındaki yorgunluk sorunu, yakın zamanda bir IndiGo pilotunun ölümünün ardından mercek altına alındı. Pilot, geçen hafta Nagpur havaalanındaki şehirden Pune’a uçuş gerçekleştirmeye hazırlanırken biniş kapısında bayılarak hayatını kaybetti.

Air India tarafından kullanılan Jeppesen görevlendirme aracı tarafından oluşturulan son kadrolarla ilgili “derin endişeyi” dile getiren IPG, “Bu özel konuyu, doğrudan uçuş güvenliği ve hem saygın uçuş mürettebatımızın hem de uçuş mürettebatımızın refahıyla ilgili olduğu için ele almalıyız” dedi. Değerli yolcularımız”

IPG, endişenin öncelikli olarak Airbus 320 için yakın zamanda atanan ve uçuşlar arasında havaalanında uzun bekleme sürelerini içeren kadrolar etrafında döndüğünü söyledi ve şunları ekledi: “Kişinin uçuş sırasında en iyi performans gösterme yeteneği, yeterli dinlenme, etkili yorgunluk yönetimi gibi faktörlerden etkilenmektedir. genel fiziksel refah”.

IPG, kadro oluşturma yaklaşımının ikili bir olumsuz etki yarattığını ve yalnızca “güvenlikten taviz vermekle kalmayıp, aynı zamanda üniformalı mürettebat üyelerimiz arasında ihmal ve aşağılanma duygularını da beslediğini” iddia etti.

Mektuba göre, havaalanı restoranlarında, kalkış salonlarında ve çeşitli terminal alanlarında uçuşlar arasında saatlerce süren uzun beklemeler “endişe verici sıklıkta” gözlemleniyor.

FDTL normlarının, yorgunluğun neden olduğu hatalarla ilişkili riskleri azaltmak ve değişmez bir uçuş güvenliği standardını sürdürmek için uygulandığı belirtildi.

Ancak grup, “uçuş görev süreleri içerisinde uzatılmış bekleme sürelerinin planlanmasına yönelik mevcut uygulama, bu düzenlemelerin özünü baltalayarak mürettebatın uyanıklığını ve performansını tehlikeye atıyor” dedi.

Açıklamada, “Bu endişeler ışığında, görev programlarındaki bu boşlukların giderilmesini ciddiyetle talep ediyor ve pilotların ve mürettebatın, uçuş süresinin uçuş görev süresine mümkün olduğunca yakın olacak şekilde görevlendirilmesini talep ediyoruz” denildi.

Ayrıca IPG, bu değişikliklerin uygulanmasının güvenlik ve yorgunluk yönetimi ilkelerini destekleyeceğini, dolayısıyla mürettebat üyelerimizin refahını ve yolcularımızın güvenliğine olan bağlılığı garanti edeceğini söyledi.

(Başlık dışında bu hikaye Haberler personeli tarafından düzenlenmemiştir ve ortak bir yayından yayınlanmıştır.)
 
Üst