Aceleyle Pazarlamak mı Yoksa Aceleyle İnşa Etmek mi? IIT-Delhi’de EV Startup Creatara Hareketliliği Sırrı Tutuyor

Beykozlu

New member
Creatara Mobility ekibi, önce mükemmel EV’yi yapmak istediklerini ve piyasaya acele etmemek istediklerini söylüyor.


Yeni Delhi:

Hindistan Teknoloji Enstitüsü’nün Delhi’deki büyük inovasyon merkezindeki küçük bir odada, bir grup genç mühendis, farklı türde mühendislerin uzmanlığına ihtiyaç duyan yeni bir elektrikli scooter’ın ayrı masalarında, tamirat ve ince ayar bölümlerinde sessizce çalışıyor. Biri teknik çizim yazılımı kullanarak fonksiyonel nitelikler ve estetik üzerinde çalışıyor, diğeri büyüteç kullanarak bir devre kartına bakıyor. Geri kalanlar da meşgul – kasa uzmanı, pil tasarımı uzmanı, yazılım uzmanı var. Hepsinin tek bir amacı var – motosiklet gibi sürmesi de eğlenceli olan en güvenli elektrikli scooter’ı sıfırdan yapmak.

Ancak iki mühendis tarafından başlatılan bir önyükleme girişimi olan Creatara Mobility, pandeminin daha da zorlaştırdığı zorlu finansman sürelerinin ortasında haritada hiçbir yerde yok.

2018’de Ringlarei Pamei ile Creatara Mobility’yi kuran Vikas Gupta, “Karşılaştığımız en büyük sorun, bir girişim olarak yeterli fona sahip olmamak. Sermaye yoğun bir işe giriyoruz ve sıfırdan karmaşık bir ürün inşa ediyoruz.” Haberler’ye devasa HTE kuluçka merkezindeki tek odalı şirketlerinde anlattı. Her ikisi de HTE Delhi mezunudur.

“Halkla ilişkimiz yok. Süslü gürültü yapmıyoruz. Yalnızca temel araştırma ve geliştirme çalışmaları devam ediyor ve durum burada zorlaşıyor çünkü sağlam temellerle desteklenen iyi bir elektrikli scooter yapmak zaman alıyor. Hindistan koşullarında kullanılacak en güvenli pil” dedi Bay Gupta.

g0d4m1go


Creatara Mobility’nin kurucu ortağı Ringlarei Pamei, HTE tarafından kuluçkalanan girişimin ofisindeki iş istasyonunda


Daha güvenli elektrikli scooter yapmak

Creatara Mobility, gözbebeklerini kapmak için başka bir elektrikli aracı (EV) duyurmak istemiyor, dedi Bay Gupta, derin cepleri olan büyük şirketlerin bir pilin etrafındaki bazı plastik ve şüpheli metal parçaları kolayca birbirine yapıştırdığını ve buna yarışta elektrikli scooter dediğini ekledi. pillerin tutuşması ve süspansiyonların parçalanması olaylarının kanıtladığı gibi, güvenliğe çok fazla dikkat etmeden pazara girmek.

Vikas, “Test aşamasındayız ve birkaç prototip yaptık. Sınırlı seri üretim sertifikasından sonra scooter’ı piyasaya sürmek için altı aylık bir zaman çizelgesine bakıyoruz.” herkes gibi pazarlayın ama önce iyi bir ürün oluşturun.

Creatara Mobility’nin elektrikli scooter’ının belirli özellikleri, onu normal bir motosikletin performans ve yol tutuş özelliklerine çok yaklaştırıyor. Scooter’ın genel yapısal tasarımının arkasındaki beyin olan, kendisi de bir makine mühendisi ve motorcu olan Bay Pamei, “Süspansiyon ve şasi tasarımına çok fazla çalışma yapıldı ve motosikletleri bilen insanlar bundan hemen hoşlanacak” dedi.

Ticari sırları gerekçe göstererek kilit tasarım yönleri hakkında daha fazla ayrıntı vermedi.

00vivb4o


Creatara Mobility’nin elektrikli scooter’ının çoğu parçası çıkarılmış bir prototipi. Lastikler, ortalama bir elektrikli scooterda kullanılanlardan çok daha büyüktür ve süspansiyon, yüksek performanslı tiptedir.


Ar-Ge her şeyden önce gelir

Bununla birlikte, süspansiyonun açısı, müşteriler tarafından sürüş tarzlarına uyacak şekilde kolayca değiştirilebilir ve ince ayar yapılabilir. Normal bir kitlesel pazar elektrikli scooter’da özelleştirilebilen yalnızca bir veya iki alana kıyasla, scooter’ın büyük bir kısmı özelleştirilebilir. Pil paketi farklı boyutlarda gelir ve hareket halindeyken değiştirilebilir – komşuluk gezilerinden uzun mesafeli yolculuklara kadar.

Gupta, “Araştırmayı, ürünü ve en güvenli pili vereceğiz. Ama birinin bunu yapması gerekiyor ve biz de üreticiler arıyoruz” dedi.

Kurucu ortak Bay Pamei, Hindistan’da iyi yapılmış, karmaşık bir ürünü sıfırdan ve iyi bir Ar-Ge ile desteklemenin kolay bir iş olmadığını söyledi. Pamei, “Eğer isteseydik, herkes gibi herhangi bir elektrikli scooter ile pazara girebilirdik” diye ekledi.

tf6oclh


Creatara Mobility, konsept aşamasından itibaren scooter ile entegre olacak yazılım ve donanım arayüzünü kendi bünyesinde geliştiriyor.


gelişmiş kuluçka merkezi

Bay Gupta ve ekibi, prototipler üzerinde testler yapmak için IIT-Delhi’nin Otomotiv Araştırma ve Triboloji Merkezi’ndeki (CART) endüstriyel düzeyde bir laboratuvar kullanıyor. Bu laboratuvar, hükümetin Bilim ve Teknoloji Departmanı tarafından da desteklenen İnovasyon ve Teknoloji Transferi Vakfı (FITT) binasında yer almaktadır.

Creatara Mobility, erken ürün tasarımı ve geliştirme aşamalarında yapısal bileşenler ve ana sistemler üzerindeki yenilikçi çalışmaları nedeniyle geçen yıl Nisan ayında Altair Start-up Challenge’ı kazandı. Başlangıç, açıklanmayan bir miktar için iki melek yatırımcı, Soonicorn ve NK Securities tarafından destekleniyor.
 
Üst