30 Yılda, Her Yıl Ortalama Olarak Bir Yurtiçi Havayolu Şişirdi

Beykozlu

New member
Yeni Delhi/Mumbai:

Özel havayolları yaklaşık otuz yıl önce göklere çıktığından beri her yıl ortalama bir tarifeli havayolu iflas etti ve Wadia grubunun sahibi olduğu Go First, hayatta kalmak için finansal çalkantılarla mücadele eden en son havayolu şirketi oldu.

İlk iflas eden özel havayolu, Kasım 1996’da neredeyse iki yıl sonra faaliyetlerini durduran East West Travels & Trade Link Ltd idi. Aynı yıl, ModiLuft Ltd de iflas etti.

Resmi verilere göre, ülkede özel havayollarının uçuşa başladığı 1994 yılından bu yana, en az 27 tarifeli havayolu şirketi ya kapandı ya da satın alındı ya da başka şirketlerle birleştirildi.

Ülkenin yurt içi havacılık sektörü, pandemi sonrası güçlü trafik toparlanmasıyla yükselişteyken, Öncelikli Ol, filosunun yarısından fazlasının karaya oturmasına neden olan Pratt & Whitney motorlarının bulunmaması nedeniyle ciddi mali krizle boğuşuyor.

Üç tarifeli havayolu — Zoom Air olarak faaliyet gösteren Zexus Air Services Pvt Ltd; Deccan Chartered Pvt Ltd ve Air Odisha Aviation Pvt Ltd – 2020’de mağazayı kapatırken, Heritage Aviation Pvt Ltd 2022’de uçmayı bıraktı.

Bir zamanlar köklü bir tam hizmet taşıyıcısı olan Jet Airways, Nisan 2019’da mali sıkıntılardan dolayı faaliyetlerini durdurdu ve iflas çözüm sürecinde kazanan bir teklif sahibi bulunmasına rağmen operasyonlarını henüz yeniden başlatmadı.

Jet Lite (eski adıyla Sahara Airlines), 2019’da operasyonlarını durdurdu.

Uçmayı bırakmak zorunda kalan bir diğer önemli oyuncu, 2012’de Kingfisher Airlines Ltd idi. Bundan önce Kingfisher Airlines, 2008’de Deccan Aviation Pvt Ltd’yi (Air Deccan) satın almıştı. İkincisi, ülkede düşük maliyetli hava yolculuğunun öncüsüydü.

2017’de en az beş taşıyıcı iflas etti – Air Carnival Pvt Ltd, Air Pegasus Pvt Ltd, Religare Aviation Ltd, Air Costa ve Quikjet Cargo Airlines Pvt Ltd.

Deccan Cargo & Express Logistics Pvt Ltd (2014), Aryan Cargo Express (2011), Paramount Airways (2010), MDLR Airlines Pvt Ltd (2009), Jagson Airlines Ltd (2008) ve Indus Airways Pvt Ltd (2007) diğerleri arasındadır. kapanan taşıyıcılar.

1996’da iki havayolu iflas ederken, NEPC Micon Ltd ve Skyline NEPC Ltd (eski adıyla Damania Airways Ltd) 1997’de faaliyetlerini durdurdu. Lufthansa Cargo India Pvt Ltd, resmi verilere göre 2000 yılında uçuşları durdurdu.

17 yılı aşkın bir süredir uçuş yapan Go First, gönüllü iflas çözüm davası açtı ve Çarşamba gününden itibaren tüm uçuşlarını üç gün süreyle iptal etti.

Havayolu, İflas ve İflas Kanunu (IBC) kapsamında çözüm sürecinden geçmesi muhtemel olan Jet Airways’ten sonra ikinci büyük tarifeli taşıyıcıdır.

Jet Airways, borç verenleri tarafından iflas davasına itildikten sonra yeni sahibi Jalan Kalrock Konsorsiyumu’nu (JKC) buldu, ancak mülkiyet devri, borç verenler ile kazanan teklif sahibi arasındaki süregelen farklılıklar nedeniyle alevleniyor.

Hindistan, dünyanın en hızlı büyüyen sivil havacılık pazarlarından biridir ve yolcu sayısı artmaktadır. Devlete ait Air India ve Air India Express, geçen yıl Ocak ayında Tata Group tarafından satın alındı.

Şu anda, devlete ait Alliance Air dışındaki tüm havayolları özeldir.

Yakın zamanda Jet Airways’in CEO-Adaylığı görevinden ayrılan Sanjiv Kapoor, Go First hakkında Çarşamba günü, başka bir havayolunun operasyonlarını askıya almasının üzücü olduğunu söyledi.

“Bu, Jet’in tekrar yerden kaldırılmasındaki uzun gecikmelere ek olarak. Bu kadar büyük bir pazarın sadece 2 veya 3 oyuncuya yoğunlaşmasına doğru yönelmek tüketiciler için iyi değil. En az 4 güçlü havayoluna ihtiyaç var.” bir dizi tweet’te söyledi.

Ona göre, bu büyüklükte ve karmaşıklıkta bir pazarda en az iki güçlü Tam Hizmet Taşıyıcı (FSC) ve iki veya üç güçlü Düşük Maliyetli Taşıyıcı (LCC) olması gerekiyor.

“‘Güçlü’ havayolları derken, iyi bakımlı uçaklar, iyi eğitimli personel ve tutarlı hizmetle güvenli, güvenilir ve verimli operasyonlar yürüten, müşteri tercihi yaratan ve böylece tüm paydaşlar için değer yaratan, iyi kapitalize edilmiş, iyi yönetilen havayollarını kastediyorum. dedi.

Mart 1994’te hükümet Hava Şirketi Yasasını, 1953’ü tekrarladığında, tarifeli hava taşımacılığı hizmetlerinde şirketlerin tekeli için perde kapanmıştı. Hareket, yerel hava taşımacılığı hizmetlerinin serbestleştirilmesine işaret ederek özel operatörlerin girişine izin verdi.

Mayıs 1953’te, 1953 tarihli Hava Şirketleri Yasası’nın yürürlüğe girmesiyle, hükümet havayolu endüstrisini kamulaştırdı.

İki hava şirketi – Indian Airlines Corporation ve Air India International – kuruldu ve o sırada mevcut olan dokuz hava şirketinin tümünün varlıkları iki yeni şirkete devredildi.

()
 
Üst